دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تأسیس کتابخاهه مه ولات

حوزه/ حجت الاسلام سبزیان در مر اسم افتتاحیه کتابخانه حوزه علمیه مه ولات گفت: راه و رسم طلبگی از موانست، مجال است و ارتباط با روحانیت عبور می‌کند. تاسیس کتابخانه در حوزه علمیه باعث ارتقای فضای تبلیغی و ارتباطی با مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی مشارکتی سردار شهید علی‌اکبر آخوندی در شهرستان مه ولات در جمع مسئولان گفت: آنچه که در جامعه امروز ما می‌تواند نسخه شفابخش و آرامبخش تلقی شود، بدون شک انس با کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه بدون شک فضای آرام کتابخانه و انس با کتاب موجب آرامش و جلای روح انسان و در نتیجه شادی واقعی می‌شود، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم استفاده از این کتابخانه را برای عموم مردم امکان پذیر کنید؛ زیرا ارتباط با نسل کودک، نوجوان و جوان جامعه با این فضا باعث تحکیم ارتباط آنان با مجموعه حوزه و کتابخانه می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به احداث کتابخانه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان مه ولات، افزود: راه و رسم طلبگی از مؤانست، مجالست و ارتباط با روحانیت عبور می‌کند؛ تاسیس کتابخانه در حوزه علمیه سبب ارتقای فضای تبلیغی و ارتباطی با مردم می‌شود.

حجت الاسلام سبزیان اضافه کرد: امروز کتابخانه‌ها مرکز گفت‌وگو، ارتباط با مردم و پاسخگویی به سوالات دانشی هستند؛ حال اگر این فضا در حوزه علمیه شکل گیرد قطعا موجب ارتباط مؤثر با افراد جستجوگر و پرسشگر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بدون شک موفقیت های یک نسل می‌تواند مرهون ایجاد این کتابخانه در حوزه علمیه باشد، برای تبلیغ و اشاعه زندگی ایرانی اسلامی راهی جز انس با کتاب نداریم؛ لذا در جبهه انقلاب و دین ،کتاب یک عامل تبلیغی و مؤثر است.

وی در پایان افزود: شعار اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران کتابخوان است؛ ایشان تاکید دارند روی دیگر دانایی، توانایی است و قطعا ایران توانا از ایران دانا می‌گذرد و ایران قوی، ایرانی است که کتابخوان باشد.

گفتنی است: همزمان با آغاز هفته بصیرت، آئین افتتاح در راستای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان مه ولات، کتابخانه مشارکتی سردار شهید علی اکبر آخوندی با حضور مسئولان شهرستان و استان افتتاح شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha