یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد رکنی

حوزه/ امام جمعه سابق بندر لنگه گفت: در مسائل خرافی با هیچ‌کس تعارفی نداریم و اگر کسی بخواهد با مطرح کردن بحث‌های خرافی به اصل دین و مذهب صدمه‌ای وارد سازد و بنایش بر تخریب و اختلاف باشد اولین نفری هستم که علیه آن فرد اقدام و مقابله می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به استان هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد رکنی یار دیرین امام و رهبری و امام جمعه سابق بندر لنگه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در یک فضای صمیمی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین رکنی با خوش‌آمدگویی به سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب و با اشاره به آیه ۱۸ سوره توبه : «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَی أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ»گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید که: «مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز برپا می کنند و زکات می دهند و جز از خدا نترسیده اند. امید است آنان از هدایت یافتگان باشند» و این اهمیت مسجد را نشان می‌دهد و مساجد مکانی هستند برای ذکر خدا و محلی برای هدایت و روشنگری جامعه، و از بدو ورود و آغاز فعالیت ما در این منطقه و به همت مردم و خیرین به طور میانگین سالی یک مسجد یا حسینیه و یا خانه عالم در بندر لنگه ساخته شده است.

این استاد سطح عالی حوزه افزود: امروز در این منطقه به برکت اتحاد و همدلی علما و روحانیون هیچ مدرسه‌ و مسجدی بدون پیش‌نماز نیست و در روستاها نیز هر جایی که بیش از ۱۵ خانه‌وار سکونت دارد یک مسجد ساخته شده است و کسی نمی‌تواند ادعا کند که مناطق شیعه نشین مسجد ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی ادامه داد: تا به امروز طلبه‌های بسیار فاضل و متدینی در این منطقه تربیت شده‌اند و بیش از ۹۵ درصد اساتید حوزه‌های علمیه این منطقه از اساتید بومی این منطقه هستند و نیازی به اساتید خارج از استان نیست و شاید کمتر مدرسه‌ای استاد خارج از استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب شیعه و سنی توانسته‌اند در کنار هم ندای وحدت و همدلی سر دهند و ارتباطات بسیار خوب و صمیمی با همدیگر دارند و اگر مسئله اختلافی پیش بیاید قبل از اینکه علمای اهل سنت تذکر بدهند بنده خودم برای حل مسئله اقدام می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی با هشدار به رواج برخی خرافات در دین گفت: در مسائل خرافی با هیچ‌کس تعارفی نداریم و اگر کسی بخواهد با مطرح کردن بحث‌های خرافی و انحرافی به اصل دین و مذهب صدمه‌ای وارد سازد و بنایش بر تخریب و اختلاف باشد اولین نفری هستم که علیه آن فرد اقدام و مقابله می‌کنم.

این یار دیرین امام و انقلاب با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام(ره) ادامه داد: قبل از انقلاب از طرف مسئولین وقت به این منطقه توجه کافی نمی‌شد و این منطقه تبعیدگاهی بود برای تبعیدی‌های دوران انقلاب ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اتحاد و انسجام مردم و مسئولین و با عزمی جدی و خلل ناپذیر در مسیر توسعه و پیشرفت روبه جلو پیش می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی در پایان سفرهای طلاب و دانشجویان و نخبگان جامعه به اقصی نقاط کشور را برای بررسی میدانی توسعه و پیشرفت کشور بسیار مفید و مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب با مدیریت موفق حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب توانسته است پایگاه مناسبی برای علاقه‌مندان معارف اهل بیت(علیهم السلام) باشد و امیدوارم سفیران فرهنگی این دانشگاه بتوانند سفرهای علمی و فرهنگی خود را ادامه داده و به وظایف دینی و ملی خود عمل نمایند.

در مسائل خرافی با هیچ‌کس تعارفی نداریم و اولین نفری هستم که با آن مقابله می‌کنم

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر آشنایی نخبگان جامعه از روند پیشرفت کشور، سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با سفر به استان‌های مختلف کشور ضمن دیدار با شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی از نزدیک در جریان روند پیشرفت‌های علمی،فرهنگی و عمرانی آن استان قرار می‌گیرند.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد رکنی در این منطقه رحمتی است از جانب پروردگار متعال و هرگز زحمات، خدمات و تلاش‌های این مجاهد نستوه فراموش نخواهد شد.

وی با دعوت از حجت الاسلام والمسلمین رکنی برای حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب که ثمره‌ای از ثمرات انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است توانسته با معرفی اسلامی ناب و با تربیت دانشجویان متعهد و متخصص اندکی از دین خود را به اسلام و انقلاب اداء نماید.

در پایان این دیدار به پاس زحمات و مجاهدت‌های حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد رکنی لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب تقدیم ایشان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha