یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری گفت: مادران و زنان جامعه اسلامی باید در هر زمینه و فعالیتی که دارند از این بانوی بزرگوار اسلام تبعیت کرده و او را الگوی تمام عیار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری امروز در سومین همایش علمی و تبیینی امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا (س) در دانشگاه تبریز گفت: ایشان در اوج معنویت فردی ایمان‌گرا است که نتیجه آن مسئولیت‌پذیری بوده و بالاترین مرتبه مسئولیت‌پذیری ایثار است و اوج ایثار در حضرت زهرا (س) متجلی شده است.

وی با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، مادر را مظهر مهر، محبت و رأفت الهی دانست و با تاکید بر اینکه این خصوصیت در حضرت زهرا به تمام معنی وجود داشته است، اظهار کرد: مادران و زنان جامعه اسلامی باید در هر زمینه و فعالیتی که دارند از این بانوی بزرگوار اسلام تبعیت کرده و او را الگوی تمام عیار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری معنویت، ایثار و ولایت‌پذیری را جزو ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که معنویت انسان را متوجه به حقیقت ماورایی و ملکوتی، گرایش‌های مقدس و امور فطری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) شخصیتی بود که معنویتش بر پایه ایمان به خدا بود و این معنویت در اوج است، گفت: اگر انسان به معنویت به معنای واقعی برسد مهمترین نتیجه‌ای که در حیات انسان دارد آرامش، امنیت و مسئولیت پذیری خواهد بود.

ولایت کلید رستگاری است

صفر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه ولایت کلید رستگاری است، گفت: ولایت از جمله مسایل مهم و حیاتی جهان اسلامی و عالم تشیع است که انسان بدون ولایت در واقع مسلمان نیست.

رئیس دانشگاه تبریز، حضرت زهرا(س) را نمونه واقعی از ولایت مداری و ولایت پذیری دانست و افزود: وی تمام قد و تا پای جان در برابر ستم و جفای معاندان ایستادگی کرد و هرگز دست از ولایت بر نداشت.

وی امامت را تداوم و استمرار راه و مسیر انبیای الهی دانست و یادآور شد: امت بدون ولایت قابل فهم نیست و بر همین اساس دشمنان اسلام و انقلاب در ۴۳ سال گذشته مساله ولایت را زیر شدیدترین حملات خود قرار داده اند.

نصرالله زاده فتنه گری های سال ۱۳۸۸ را نمونه ای از تلاش بی وقفه دشمنان علیه ولایت برشمرد و اظهار کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی ۹ دی بار دیگر بر پایداری شیعه و جامعه اسلامی در برابر انواع فتنه ها تاکید و حماسه ای ماندگار در تاریخ کشور خلق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha