یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ویژه ‌برنامه سراسری «شهید قدس»

حوزه/ به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌ برنامه «شهید قدس» در بوشهر با روایتگری و شعرخوانی جمعی از شاعران و رزمندگان با موضوع مقاومت اسلامی، فلسطین، فرهنگ ایثار و مقابله با استکبار جهانی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه ویژه‌ برنامه «شهید قدس» همزمان با دیگر استان ها در بوشهر با روایتگری و شعرخوانی جمعی از شاعران و رزمندگان با موضوع مقاومت اسلامی، فلسطین، فرهنگ ایثار و مقابله با استکبار جهانی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

حیدر راهب، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: امروز سردار شهید قاسم سلیمانی، یک مکتب مهم در عرصه مقاومت و جبهه فرهنگی ماست که بایستی ضمن بازنمایی این مکتب، دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وی به‌شکل گسترده‌ای به نوجوانان و جوانان امروزی بازشناسانده شود. خوشبختانه در حوزه کتاب در باب شخصیت، تفکر، دیدگاه و نگرش، مقاومت و روحیه انقلابی، تدین، ایثار و شجاعت شهید سردار سلیمانی آثار خواندنی و فاخری منتشر شده است که هر کدام از این آثار، مکمل یکدیگر در بازنمایی این شهید والامقام هستند.

راهب با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی، یک چهره برجسته فرهنگی در جبهه مقاومت و تمدن نوین اسلامی است، افزود: ما در بازنمایی و بازشناسی و الگوسازی شخصیت او باید برنامه جدی و مستمر داشته باشیم. باید غیرت انقلابی و میهن‌دوستی و نقش‌آفرینی شهید سلیمانی را در بازشناسی تمدن نوین اسلام به جهان امروز برای نسل امروزی معرفی کنیم تا آن‌ها به شناخت و درک صحیح‌تر و کامل‌تری از نقش‌آفرینی‌ها و آرمان‌های وی دست بیابند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه فرهنگی همچنین برای بازشناسی سردار سلیمانی به نسل امروزی باید به تبیین شخصیت و آرمان‌ها و نقش‌آفرینی این شهید بزرگ در عرصه مقاومت و دفاع مقدس در قالب برنامه‌های هدفمند و کارشناسی‌شده مبادرت بورزند. شهید سلیمانی، شخصیتی مردمی، کاریزماتیک و معنوی داشت، به همین دلیل به قهرمان ملی مبدل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha