یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حادثه تروریستی کرمان خیلی ناجوانمردانه و ظالمانه بود، این حادثه از ناحیه چه کسی اتفاق افتاده است؟ مردم در دولت های امریکایی، انگلیسی و فرانسوی و رژیم منحوس صهیونیستی علیه این دولت ها اعتراض می کنند و این اعتراضات روز به روز جدی تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، گفت: از خدای متعال می خواهیم توفیق متقی بودن، بر اساس تقوا زندگی کردن و سخن گفتن و مدیریت دوستی‌ها و دشمنی‌ها بر اساس تقوا را به ما عنایت کند.

وی ادامه داد: بر اساس تقوا پای جوانمردی ها ایستادن، عادل و منصف بودن، رعایت حقوق همه کسانی که با ما هستند اعم از خانواده، همسایه، فرزندان، والدین و همه کسانی که حق به گردن ما دارند و نسبت به توده های مردم مهربان و مؤدب بودن، این ها همه نشانه های تقوای الهی است، از خدا می خواهیم تقوا با همه زیبایی‌هایش روزی دل‌های ما باشد و خودش را در زندگی ما نشان دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که طی روزهای اخیر توجه همه مردم دنیا علی‌الخصوص ام‌القرای جهان اسلام، یعنی مردم جمهوری اسلامی ایران را به خود جلب کرده، حادثه تروریستی کرمان است، این حادثه بسیار غم انگیز بود، حدود ۸۵ نفر از مردم مظلوم در این حادثه به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند و برخی از مجروحین نیز حال خوبی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: یک خانواده به صورت دسته جمعی در مسیر گلزار شهدای کرمان موکب راه انداخته بودند، ۸ نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیده و ۲ نفر از آن ها هم مجروح شده اند، پدر این خانواده هنوز خبر از شهادت دخترش نداشت و بی‌تابی می کرد، آنقدر این صحنه‌ها دردآور بود که آدم نمی توانست آن‌ را نگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کودکی که در آغوش مادرش بود و از او تصاویر و فیلم هایی منتشر شده بود، بعد تصویر پیکر همین کودک هم منتشر شد، یا دختران و پسران کوچکی که با حالت بغض، گریه و ناامیدی بودند، رنگشان پریده بود و نمی دانستند سرنوشت پدر و مادرشان به کجا رسیده است، این صحنه‌ها خیلی دردناک بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: حادثه تروریستی کرمان خیلی ناجوانمردانه و ظالمانه بود، این حادثه از ناحیه چه کسی اتفاق افتاده است؟ مردم در دولت های امریکایی، انگلیسی و فرانسوی و رژیم منحوس صهیونیستی علیه این دولت ها اعتراض می کنند و این اعتراضات روز به روز جدی تر می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آمریکا پیش از انقلاب توسط رضاخان و محمدرضا شاه جنایت‌هایش را در ایران مرتکب می شد یا توسط صدام جنایت‌هایش را در ایام جنگ تحمیلی اعمال می کرد یا اینکه در یمن توسط سعودی‌ها مردم را زیر آوار می کرد، این‌ها هر کجا جنایت می‌کنند مستقیم وارد نمی شوند و داعشی ها را برای اینکه خودشان مستقیم وارد نشوند ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه داعش ابزار جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: همه این کشورهایی که جز شرارت، ظلم و جنایت از آن ها انتظار نمی رود، جمع شده‌اند و یک پدیده نامیمون و شوم به نام داعش و امثال آن را ایجاد کرده‌اند تا به وسیله آن ها جنایات خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در جنایت اخیر در کرمان نیز آن ها می خواهند این جنایت را به نام داعش تمام کنند، داعش چیزی نتانیاهو، ترامپ، بایدن، رئیس جمهور فرانسه و حاکمیت انگلیس نیست، داعش همین ها هستند، بنابراین حادثه تروریستی کرمان جنایتی صهیونیستی- آمریکایی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ملت های مسلمانی که در پی انتقام هستند باید بدانند که ریشه این فتنه کجاست، اکنون همه جنایتکاران عالم در سرزمین های اشغالی متمرکز هستند، این انتقام هم باید متمرکز و متوجه آنجا باشد، صهیونیست ها و آمریکایی ها خیلی دلشان می خواهد غیر از سرزمین های اشغالی میدان دیگر جنگی نیز باز شود، برای اینکه حواس مردم از اسرائیل برداشته شود و صهیونیست ها نفس راحت بکشند اما ما نباید به این امر رضایت بدهیم.

وی بیان کرد: سرزمین های اشغالی باید محور باشد و همه موشک ها، خشم ها، غصب ها و نفرین ها باید بر روی رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی ریخته شود که الحمدلله اثر آن را هم داریم می بینیم، اکنون می‌بینیم اختلافات بسیار شدیدی بین سران این رژیم افتاده و خودشان به جان هم افتاده اند، این وضعیت باید ادامه پیدا کند تا شاهد سقوط این رژیم منحوس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب در اجتماعاتی که به محضر ایشان می رسند بسیار به این تکیه دارند که هر کسی در هر جایی هست باید در جهاد تبیین مشارکت کند، وعاظ، امامان جمعه، امامان جماعت، مداحان، افراد ذی‌نفوذ، علما، اهل قلم، اساتید دانشگاه، فرهیختگان، دانشجویان، فعالان عرصه های مختلف، هیئات مذهبی و هر کس در هر کجا مسئولیت دارد باید در جهاد تبیین بکوشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: جهاد تبیین به معنای بیان جنایت های صهیونیست‌ها، ظلم های آمریکا، تشویق و بسیج اقشار مختلف مردم جهت حضور در انتخاباتی پرشور و پرمعنا در مقابل تبلیغات مسموم آمریکایی ها و صهیونیست هاست.

وی تصریح کرد: همه باید از حالا خودمان را برای انتخابی آماده کنیم که با حضور همه اقشار انجام شود، طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت چهار عنصری است که باید در انتخابات دیده شود و باید کاری کنیم حضورمان در انتخابات بی‌سابقه باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: سالگرد توافق نامه انگلیس و آمریکاست، این گرگ ها در کنار هم نشسته اند و توافق نامه ای را امضا کرده اند، توافق نامه آن ها به معنای مصیبت نامه کشورهای جهان است، آن ها می خواهند توافق کنند که خون مستضعفان عالم را بریزند، ثروت ها و داشته‌های ملت ها را به غارت ببرند و امنیت مردم جهان را به هم بزنند.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: این گرگ ها بر اساس همان توافق دارند کارهای خود را انجام می دهند اما خدای متعال در آیه ۸ سوره صف می فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، یعنی (می‌ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

وی عنوان کرد: این ها تصمیم گرفته اند نور خدا را خاموش کنند و به جان بندگان خدا بیفتند اما می دانیم که خدا هم اراده کرده است، جنگ بین اراده خدا و اراده شیاطین و مستکبرین وجود دارد، در این جنگ هر انسان منصفی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان باید بداند جای او کجاست، هر انسان عاقلی می فهمد که نباید با شیاطین، کسانی که خون می ریزند، جنایت و ترور می کنند، همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اکنون در دنیا می بینیم جوانمردانی که در دنیا این حقیقت را فهمیده اند و هر روز هم تعدادشان بیشتر می شود و البته معمولاً این ها در ادامه به اسلام علاقه پیدا می کنند و به مسلمانان متصل خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئله دیگر اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان است، آن توافق نامه ای که پیشتر عرض شد از درونش همین چیزها بیرون می آید، از چنین توافق نامه ای به این نتیجه می رسند که باید رضاخان را مأمور کنند تا فرهنگ مردم را تغییر دهد و به زور به مردم بگوید که مردان شما باید کلاه و لباسشان این طور باشد و زنان شما هم باید حجاب نداشته باشند، این ها محصول همان توافق نامه هاست.

وی عنوان کرد: الحمدلله ملت ما هم آن زمان و هم اکنون در مقابل این نقشه استعماری خوب ایستاده است، البته ممکن است برخی از دختران و فرزندان ما ندانند که در پشت صحنه دشمنی وجود دارد که در حال برنامه ریزی این موضوع است که ان‌شاءالله این آگاهی هر روز در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha