یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کشمیری گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) خلاصه کمالات انسانی و حلقه وصل بین نبوت و امامت بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در اروپا روز جمعه در سخنرانی خود که در مؤسسه آل البیت لندن ایراد کرد، گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین مخلوق خداوند متعال می‌باشند؛ چرا که خلاصه تمام کمالات انسانی هستند و به همین دلیل است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ایشان را ملقب به «سیدة نساء العالمین من الاولین و الآخرین» نمودند.

وی در ادامه افزود: این بانوی بزرگوار به داشتن کمالات زیادی مفتخر بودند که به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

۱- ایشان بهترین زن بهشتی هستند؛ چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: برترین زنان اهل بهشت عبارتند از خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد، مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم همسر فرعون و نیز فرمودند: فاطمه سرور زنان اهل بهشت است.

۲- انعقاد نطفه ایشان از میوه‌های بهشتی است و تفصیل این مدعا را مورخان در جای خود ذکر کرده‌اند و به این خاطر پیامبر اکرم (ص) فرمودند: فاطمه (س) حوریه‌ای انسانی است که هر گاه دلتنگ بوی بهشت شوم بوی دخترم فاطمه را استشمام می‌کنم.

۳- ایشان امتداد دهنده نسل پیامبر اکرم (ص) هستند؛ چرا که آن جناب فرمودند: خداوند عزیز و بزرگ، نسل هر پیامبری را از صلب خودش به تنهایی قرار داد ولی نسل مرا از از صلب خودم و از صلب علی بن ابی طالب (ع) قرار داد. فرزندان هر دختری به پدرشان منتسب می‌شوند مگر فرزندان فاطمه (س) که خودم پدر آنها هستم.

۴- ایشان مادر ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند.

۵- خداوند به رضایت ایشان راضی می‌شود؛ چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ای فاطمه! خداوند -تبارک و تعالی- از خشم تو خشمناک می‌گردد و از خشنودی تو خشنود می‌شود.

۶- ایشان از احترام ویژه‌ای نزد پیامبر اکرم (ص) برخوردار بودند؛ چرا که آن جناب عادت داشتند وقتی دخترشان نزدشان می‌رفت به احترام ایشان بر می‌خاستند، دست ایشان را می‌بوسیدند و در جای خود می‌نشاندند. این گونه رفتار در عصری اتفاق می‌افتاد که شبه جزیره عرب، زنان را تحقیر می‌کردند و اگر به کسی خبر می‌دادند که که دختری نصیبش شده است برایش بسیار ناگوارتر از این بود که به او خبر دهند به طاعون و قتل گرفتار می‌شود. خداوند متعال در این زمینه فرموده است: (و اذا بشر احدهم بالانثی ظل وجهه مسودا و هو کظیم).

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری با اشاره به اینکه سزاوار است زن مسلمان امروزی در همه امور زندگی، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را سرمشق خود قرار دهد، افزود: از خداوند متعال خواستاریم که ما و زنان جامعه ما را از پیروان سیره آن بانوی بزرگوار و سایر معصومان قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha