سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فحر

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از ارسال ۴۱۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تجسمی فجر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در جمع خبرنگاران از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان لرستان خبر داد و گفت: ۴۱۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی بیان داشت: فراخوان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اواخر آبان ماه امسال اعلام و مورد استقبال هنرمندان استان قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌ بخش و امیدآفرین در بخش رقابتی و ذیل ۱۲ رشته هنری منتشر شده، اظهار داشت: رشته‌های این فراخوان شامل تصویرسازی، طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، و بخش طراحی فرهنگ محور و بخش علمی دانش هنرهای تجسمی است.

روانشاد با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی مربوط به شرکت‌کنندگان رشته نقاشی و گرافیک است، افزود: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه، در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی از پایان مراحل انتخاب آثار هنرمندان متقاضی حضور در فجر شانزدهم خبر داد و خاطر نشان کرد: جلسات انتخاب و داوری آثار هنری با حضور دبیر و داوران هر بخش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد که در گزینش اول بخشی از آثار انتخاب و برای مرحله پایانی به دبیرخانه بین‌المللی جشنواره ارسال و پس از انتخاب آثار برتر نمایشگاهی از آثار به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha