شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مؤسسین، اعضای هیئت امناء و مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران استان قم

حوزه/ اجلاسیه مؤسسین، اعضای هیئت‌امناء و مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران استان قم در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اجلاسیه مؤسسین، اعضای هیئت امنا و مدیران حوزه‌ علمیه خواهران استان قم پیش از ظهر امروز ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این اجلاس تعدادی از اعضا و نمایندگان هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان قم به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام روح‌اللهی عضو هیئت امنای مدرسه علمیه صالحات در این نشست با بیان این که اخلاق‌گرایی و عقل‌گرایی وحیانی محور اصلی در مجموعه آموزشی مدرسه علمیه صالحات است، گفت: تدوین کتب آموزشی در بخش علوم‌ قرآنی، کلام و ... از اولویت‌های این مدرسه است.

وی ادامه داد: هیئت امناء زمانی در جایگاه اصلی خود تعریف می‌شود که مدرسه‌محور باشد و یک نقش محوری در مرکز مدیریت داشته باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام یوسفیان نماینده هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل بیان داشت: اگر تربیت را بطور کامل معنا کنیم، یکی از شاخه‌های اصلی آن "بصیرت" است، چه‌بسا علمایی بوده‌اند که در مواقع بزنگاه، با بی‌بصیرتی، خسارت جبران ناپذیری به اسلام وارد نموده‌اند.

وی با بیان این که از مرکز مدیریت انتظار می رود، اختیاراتی را در چارچوب کلی این مجموعه در جهت بالندگی حوزه‌های علمیه به هیئات امنای مدارس علمیه واگذار کند، افزود: از اعضای هیئت امنا و کادر مدارس علمیه، افق‌های دوساله و سه ساله مطالبه شود که موجب پویایی و پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ قدرتی، نماینده هیئت امنای مدرسه علمیه تخصصی کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در این نشست اظهار کرد: اعضای هیئت امنا وظیفه و تکلیف روشنی برای آنها تعریف نشده و جایگاهی در چارت مرکز مدیریت و اتوماسیون‌ها ندارند.

وی ادامه داد: مساعدت و مشارکت جهت ایجاد منابع مالی پایدار مختص هر مدرسه مطالبه‌ی اصلی اعضای هیئت امناء از مرکز مدیریت است.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده هیئت امنای مدرسه علمیه تخصصی آیت‌الله ایروانی(ره) گفت: فاصله بین حوزه‌های علمیه و جامعه همچنان دیده می‌شود، در حالی که در دوران مرحوم آیت‌الله شرعی بنا بر این بود که امور حوزه‌ها هر ۵ سال یکبار بروزرسانی گردد تا شاهد این رکود و رخوت نباشیم؛ اگر چه آثار و نتایج چشمگیر فعالان فرهنگی حوزویان قابل انکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نیز همین مسئله بوده که اداره معنویت در جهان و اداره عدالت در جهان بر عهده حوزه‌های علمیه است، در حالی که طلاب حوزه‌های علمیه شناخت دقیقی از این مقوله ندارند، چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند: یا باید مؤثر باشید یا منزوی می‌شوید.

نماینده هیئت امنای مدرسه علمیه تخصصی آیت‌الله ایروانی(ره) افزود: برنامه‌های اقتضائی باید بر اساس نیازهای منطقه‌ای تدبیر شود تا تحول اساسی در ساختار معرفتی، بینشی و تأثیرگذاری محقق شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha