شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم عزیزی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم، هدایت، حمایت و نظارت را سه عنصر اصلی در انعکاس وظایف و اختیارات هیئت امنا دانست و گفت: این عناصر، تمام ابعاد یک واحد علمی تربیتی را در بر می‌گیرد، لذا تعریف از جایگاه هیئت امنا صرفاً محدود به پشتیبانی مالی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم زهرا عزیزاللهی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در اجلاسیه مؤسسین، اعضای هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه این استان که پیش از ظهر امروز ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تشکر فراوان از زحمات مؤسسین، اعضای هیئت امناء و مدیران مدارس علمیه، گفت: یکی از پربسامدترین مفاهیم در آیین‌نامه‌ی مدیریت واحدهای علمی تربیتی ذیل بخش اهداف، مفهوم تربیت است.

وی در تعریف مراکز علمی تربیتی بیان داشت: در سلسله طولی که محقق‌کننده تربیت در ابعاد مختلف است، نزدیک ترین طبقه و لایه و در واقع مؤثر اصلی، واحد علمی تربیتی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم افزود: مؤسسین، هیئت امنا و مدیر مدرسه در ارکان واحدهای علمی تربیتی شمارش شده است و این یعنی در این لایه نیز پراثرترین جایگاه مربوط به مدیر مدرسه و مؤسسین و هیئت امناء است که از این جایگاه خطیر حمایت می‌کنند.

وی، هدایت، حمایت و نظارت را سه عنصر اصلی در انعکاس وظایف و اختیارات هیئت امنا دانست و ادامه داد: این عناصر، تمام ابعاد یک واحد علمی تربیتی را در بر می‌گیرد؛ لذا تعریف از جایگاه هیئت امنا صرفاً محدود به پشتیبانی مالی نمی‌شود بلکه به طریق اولی، حضور فعال در ابعاد محتوایی مطلوب و مورد انتظار است.

عزیزاللهی در ادامه تصریح کرد: توجه به برنامه ۵ ساله و حرکت و ترسیم خط مشی بر اساس آن سبب خواهد شد که در مسیر خدمت‌رسانی و تربیت نیروهای فاخر، از آسیب‌ها در حدّ بیشتری دوری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است اهداف این جلسه که در گام اول احترام خالصانه و تشکر از همراهی بزرگواران و سپس فراهم آمدن فضای آزاد و جمعی جهت ابراز دغدغه‌ها، طرح مسائل، هم‌اندیشی و دریافت خروجی مطلوب از آن می‌باشد، محقق شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha