سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/حجت الاسلام زاهددوست گفت: کناره گیری و قهر با صندوق‌های رای راه حل عبور از مشکلات نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خداوند در آیه ۲۹ سوره مبارکه فاطر انجام اعمالی نظیر انس با قرآن، نماز به پا داشتن و خالصانه در پنهان و آشکار انفاق کردن را توأم  با تجارت بی‌زیان و پرسود و منفعت می‌داند، که مصداق انفاق، تنها مال نیست بلکه از علم و آبرو و قدرت نیز باید به مردم کمک کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، گفت: امشب اول ماه رجب است، اهل معرفت برای آمدن این ماه روزشماری می‌کنند، ماه رجب آغاز فصل نیایش و ماه فرو باریدن رحمت الهی است.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: حضرت امام باقر(ع) کسی که جز خدا و رسول و ائمه معصومین مقام ایشان را درک نکردند، در اول این ماه متولد شده است.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: نقطه اوج این ماه ۱۳ رجب و ولادت باسعادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) است و روز مبعث پیامبر اعظم (ص) نیز در پایان این ماه است، ولادت امام جواد(ع)، شهادت امام هادی(ع) و شهادت موسی بن جعفر(ع) و رحلت حضرت زینب(س) هم فرصت‌های دیگری برای بهره‌مندی از این ماه رحمت الهی است.

امام جمعه خورموج گفت: اهمیت روزه در این ماه، همچنین ذکر استغفار، و اعتکاف و ایام البیض از فرصت‌های دیگر این ماه بزرگ است، اصل کار و جایی را که دشمن هدف گرفته نسل جوان است، باید جوانان را دریابیم وآن‌ها را تشویق به حضور در اعتکاف کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی، خالی از معتکف نباشد.

وی با اشاره حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به مردم یاد دادند که حضور آنها در صحنه معجزه‌آفرین است و اگر مردم می‌خواهند به نتایجی که مطلوب آنها است برسند، باید در میدان حضور داشته باشند، عقب کشیدن، به این و آن اتّکاء کردن، کُنج عزلت گزیدن فایده ندارد، باید بیایند وسط میدان، خود حضرت امام هم وسط میدان بودند.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که حضور مردم در صحنه نقطه قوت اصلی ایران اسلامی است، لذا تمام قدرت خود را بکار گرفته تا به این نقطه قوت لطمه بزند و این حضور را کمرنگ کند.

وی تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با دروغ پردازی، شایعه‌پراکنی و بزرگنمایی برخی مشکلات و القاء بی‌فایده بودن حضور مردم در انتخابات، مردم را از حضور در صحنه دلسرد و مأیوس کند، لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند، همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، باید مشارکت را بالا ببریم این وظیفه همه است.

وی ادامه داد: هر کسی زبان گویایی دارد، هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی می‌تواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند و تواصی به حق وظیفه‌ همه است، ملت ما بارها با مشت به دهان دشمنان کوبیده و قطعا و حتما این ملت با حضور باشکوه خود در انتخابات ۱۱ اسفند مشت محکم‌تری به دهان آمریکا و اسرائیل خواهد کوبید.

حجت الاسلام زاهددوست یادآور شد: انقلاب متعلق به خود ماست، خودمان انقلاب کردیم، در تاریخ این انقلاب، بارها در آزادترین انتخابات‌ها شرکت کردیم و دولت و مجلس‌های مختلف را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه کناره‌گیری و قهر با صندوق‌های رأی راه حل عبور از مشکلات نیست، گفت: امروز اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد خصوصا نمره پایین مسئولان در امر اقتصاد و معیشت مردم، باید با حضور خود در صحنه و مشارکت در انتخابات و انتخاب بهتر برای رفع آن مشکلات قدم برداریم و نیازی به دخالت بیگانگان نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: امام راحل فرمودند، هرکس مکلف است همچنان که باید نماز بخواند باید سرنوشت خود را تعیین کند، پس ما به قصد ادای یک واجب شرعی و به منظور تقویت امنیت و اقتدار کشورمان در صحنه انتخابات حضور خواهیم داشت و دشمنان اسلام را نامید خواهیم کرد.

امام جمعه خورموج، با پرداختن به نسل کشی صهیونیست‌ها به کمک آمریکا و غرب در غزه، یادآور شد: به گفته‌های خودشان وارد مرحله سوم نبرد شده‌اند و به این بهانه بخش مهمی از نیروهای خود را از ترس تلفات بیشتر به عقب کشیده‌اند، وزیر خارجه آمریکا هم اخیرا به دوره گردی افتاده شاید بتواند ذره‌ای آبروی نداشته برای خودشان و اسرائیل نگه دارند.

وی ادامه داد: اسم این عقب نشینی را هر چه دوست دارند بگذارند اما از منظر مردم دنیا اسرائیل با حمایت آمریکا و همه قلدرهای دنیا در جنگ صد روزه از پس گروه کوچکی از جریان مقاومت پیروز بیرون نیامد و بصورت مفتضحانه و جبران ناپذیر شکست خورد، شکست رژیم صهیونیستی بعد از قریب صد روز جنایت این است که به هیچ کدام از اهدافش نرسیده.

وی تصریح کرد: گفت حماس را از بین می‌بریم، نتوانست، گفت مردم غزّه را منتقل می‌کنیم، نتوانست، گفت جلوی اقدامات مقاومت را می‌گیریم، نتوانست و لذا مشاهده می‌کنیم که امروز مقاومت زنده، سرحال، آماده و رژیم منحوس صهیونیستی، خسته، سرافکنده و پشیمان و روسیاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha