پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام شریفی

حوزه/ حجت‌الاسلام شریفی گفت: راه مقابله با نقشه دشمنان در کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه این است که مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات و حتی امنیتی حضوری فعال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان بندرلنگه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار داشت: ماه رجب برای اهل ایمان بهار معنویت است و مانند فروردین‌ماه در طبیعت، شروع بهار سیر و سلوک معنوی است، به همین جهت هر وقت ماه رجب فرا می‌رسید، رسول خدا (ص) مسلمانان را فرا می‌خواندند و به مناسبت حلول ماه رجب برای آنها خطبه می‌خواندند.

وی افزود: این سیره حضرت(ص) در اعلام حلول و شروع ماه رجب در واقع تعبیر و تفسیر عنایت و لطف ویژه الهی به کسانی است که در ماه رجب می‌خواهند به خوبی جان خویش را پرورش دهند، به همین علت هنگامی که روز قیامت بر پا شود منادی از عرش ندا می‌دهد: «این الرجیبون».

وی تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند، توده‌های مردم تکیه‌گاه دین و بدنه اصلی جامعه و ذخیره روز رویارویی با دشمن هستند، امام خمینی(ره) هم در مقابل روش‌های رایج سیاسی از جمله نشست و برخاست با احزاب و توده‌های مردم، تأکید داشتند.

امام جمعه بندرلنگه ادامه داد: راهبرد امام(ره) آوردن مردم به وسط میدان بود و شگرد دشمن نیز خروج مردم از میدان و صحنه است، دشمنان برای خارج کردن مردم از صحنه تلاش می‌کنند مردم را نا امید و مأیوس کنند، مشکلات را بزرگ نمایی می‌کنند و کمبودها را به رخ می‌کشند، راه مقابله با نقشه دشمنان در کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه این است که مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات و حتی امنیتی حضوری فعال داشته باشند.

وی تأکید کرد: غزه مصداقی عینی قدرت عظیم مردم است که با صبر و ایستادگی خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را عاجز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شریفی گفت: انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است، انتخابات فرصت مهم ارائه ایده هاست، در واقع رقابت انتخاباتی معرض نمایش ایده‌های مختلف در خصوص مشکلات کشور است که اگر به درستی انتخاب نشود ایده‌ای بن بست گرا فرصت پیدا می‌کند جهت کشور را عوض و موجب سرخوردگی و فرو پاشی اجتماعی شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه انتخاب کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب دارای ایده‌ای نو باشند.

امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد: توقیف نفت کش آمریکا توسط ارتش جمهوری اسلامی این پیام را به دنیا مخابره کرد هر کشوری در هر جایی اگر منافع ایران را نادیده بگیرد، نمی‌تواند از تیر خشم و انتقام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آنها پاسخ داده خواهد شد.

وی یادآور شد: تهران اعمال دشمنانش را فراموش نکرده و در فرصتی مناسب تلافی خواهد کرد و این یعنی استقلال، یعنی اقتدار، یعنی عزت، یعنی ایجاد باز دارندگی لازم و معنادار می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha