یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استغفار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اصلی‌ترین عملی که در مورد ماه رجب فهمیده می‌شود، طلب استغفار از درگاه الهی است، زیرا ورود به سفره الهی در شب‌های قدر تنها در صورتی امکان پذیر است که ظرف وجود انسان از آلودگی‌ها و غیرخدا پاک و مطهر شده باشد.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد با سعادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر(علیه السلام)، بیان کرد: اصلی‌ترین عملی که از مضمون دعاها و دستورات ائمه معصومین(علیهم السلام) در مورد این ماه فهمیده می‌شود، طلب استغفار از درگاه الهی است، زیرا ورود به خان سفره الهی در شب‌های قدر تنها در صورتی امکان پذیر است که ظرف وجود انسان از آلودگی‌ها و غیرخدا پاک و مطهر شده باشد و جان انسان برای پرواز به سوی ملکوت آماده شده باشد.

وی افزود: هر چقدر انسان در شب‌های ماه رجب تلاش بیشتری برای این موضوع داشته باشد، سیر حرکتش به سوی عالم الهی بیشتر خواهد بود.

خانم عباسی با ذکر مناسبت‌های مهم این ماه، به ولادت با سعادت سه امام معصوم، امام علی(علیه السلام) اولین امام مؤمنین و جانشین بر حق رسول خاتم، امام محمدباقر و امام جواد(علیهم ‏السلام) اشاره کرد و ادامه داد: آغاز بزرگ‌ترین رویداد تاریخ انسانی، بعثت پیامبر مهر و محبت، محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله که برای هدایت و سعادت انسان‏ها و نجات آنها از فقر و جهل، در این ماه اتفاق افتاده را تبریک عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این ایام، روزهای ماه مبارک رجب است، این ماه از جهات مختلف دارای برتری است که شمه‌ای از آن را می‌توانید در سیزده رجب سالروز میلاد مولای متقیان امام علی(علیه السلام) مشاهده کنید و گوشه‌ای دیگر از آن را می‌توان در بعثت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان بزرگترین نعمت الهی به جامعه بشری نظاره کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پایان با استناد به سخن رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)" ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید"، تصریح کرد: در مفاتیح نیز برای ماه رجب ذکرهای فراوانی ذکر شده که یکی از آنها هزار بار استغفار در این ماه است و این که بگوییم «استغفر الله و اسئله التوبه».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha