شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ب

حوزه / جشن میلاد با سعادت امام محمدباقر(ع) همزمان با حلول ماه رجب از سوی نماینده ولی فقیه در کاشان و با حضور روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام خاتمی امروز در این مراسم ماه رجب را ماه امیرمؤمنان (ع) دانست و اظهار داشت: ماه های رجب، شعبان و رمضان سه فرصت طلایی برای تکامل، رشد و ترقی انسان است.

سخنران مذهبی با بیان اینکه امام راحل فرمود ماه رجب ماه دانه پاشی خدا است، تصریح کرد: همانطور که برای در تور قرار دادن یک کبوتر باید دانه پاشید خداوند متعال نیز برای اینکه بنده اش در تور خدا قرار بگیرد در ماه های رجب، شعبان و رمضان دانه می پاشد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به تعبیر مرحوم حاج شیخ اسماعیل دولابی که خدا بندگانش را به سه طریق جذب خودش می کند و با بیان اینکه بعضی ها با تار خدا جذب خدا می شوند یادآور شد: تار خدا قرآن است که با یک آیه می تواند مسیر زندگی یک انسان منحرف را عوض کند.

وی با بیان اینکه بعضی ها با تار خدا جذب نمی شوند با تور خدا جذب می شوند، عنوان کرد: تور خدا شب های قدر، ماه رجب، شعبان و ایام محرم و صفر است گاهی هم انسانها با تیر خدا(درد، بیماری، امتحانات پروردگار) جذب می شوند.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه به بخشی از ابعاد شخصیتی امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هدایت گری جامعه و مردم مهم ترین وظیفه امام محمد باقر(ع) بود.

سخنران مذهبی به آیه ۱۷۳ سوره انبیاء اشاره کرد و اظهار داشت: در این آیه آمده است که بعضی از انبیاء بنی اسرائیل را ما امامان جامعه قرار دادیم تا مردم را به سوی ما هدایت کنند، کارهای خوب را به اینها وحی کردیم تا مردم را به کار خوب آشنا کنند، نماز اقامه کنند، مردم را برای پرداخت زکات راهنمایی کنند و بنده خوب خدا در جامعه درست کنند.

حجت الاسلام خاتمی به انحرافات اعتقاداتی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: در انحرافات اجتماعی طرف دروغ نمی گوید، ولی نسبت به زن و بچه اش بداخلاقی می کند و حقوق اجتماعی را رعایت نمی کند.

مولودی خوانی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha