یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / شوای زکات استان همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ربانی، با اعلام این خبر که آیین نامه زکات بعد از ۱۱ سال به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، گفت: این مهم به دلیل اهمیت موضوع در هیات دولت به تصویب رسید و این نشان از عزم جدی شورای مرکزی دارد، چرا که در ایامی این آیین نامه جز اولویت‌ها نبود، البته نیاز داریم تا استان‌ها نیز نقایص احتمالی آن را بیان و برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز در شورای زکات استان همدان، با بیان اینکه متاسفانه نسبت به زکات عقب ماندگی و کوتاهی‌هایی داریم، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم این فریضه را هرچه بهتر انجام دهیم تا ضمن اینکه وظایف الهی خود را به درستی ادا کنیم، مشمول الطاف خداوند نیز شویم.

وی افزود: شورای مرکزی زکات قطعا به‌تنهایی نمی‌تواند در این عرصه موفق باشد و نیازمند همکاری همه متولیان و مسئولان در این عرصه هستیم.

رئیس شورای زکات کشور، خاطرنشان کرد: زکات، این فریضه الهی علاوه بر اینکه متوجه مسئولان است، متوجه مردم زکات دهنده نیز می‌باشد، بنابراین اعضای شورا هم در این بین مسئول هستند.

وی با تأکید بر اینکه برای دریافت نتایج بهتر، هر فصل شورای زکات استانی برگزار شود، گفت: در این جلسات مشکلات، پیشنهادات و دغدغه‌های موجود توسط اعضا مطرح و با توجه به نظر کارشناسان برای آن تصمیم گیری و یا اصلاح صورت گیرد و آنچه به شورای مرکزی مربوط است نیز توسط شورای استانی ارجاع شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، با اعلام این خبر که آیین نامه زکات بعد از ۱۱ سال به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، ابراز کرد: این مهم به دلیل اهمیت موضوع در هیات دولت به تصویب رسید و این نشان از عزم جدی شورای مرکزی دارد، چرا که در ایامی این آیین نامه جز اولویت‌ها نبود، البته نیاز داریم تا استان‌ها نیز نقایص احتمالی آن را بیان و برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه تدبیری اندیشیده شده تا کشاورزان هنگام تحویل گندم به سیلو، بتوانند زکات نیز پرداخت کنند، گفت: از ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌خواهیم تا نسبت به برگزاری جلسات شورای زکات توجه جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با تأکید بر اینکه اگر جایگاه و اهمیت زکات به درستی تبیین شود و اعتمادسازی صورت گیرد، دلگرمی و اعتماد بیشتری را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: تاکنون با تمام ضعف‌هایی که داشتیم، اما مردم زکات را به خوبی پرداخت کرده‌اند اما باید تلاش خود را چند برابر کنیم.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ سازی زکات نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها هستیم، ابراز کرد: شنیدن نظرات و دغدغه‌های مختلف باعث پیشرفت در کار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha