یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب چهل حدیث حضرت امام باقر (ع) به زبان اسپانیایی

حوزه/ چهل حدیث حضرت امام محمد باقر علیه السلام از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق با کمک حوزه علمیه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام و ویراستاری آقای مصطفی السالوادوری به زبان اسپانیولی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چهل حدیث حضرت امام محمد باقر علیه السلام از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق با کمک حوزه علمیه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام و ویراستاری آقای مصطفی السالوادوری به زبان اسپانیولی چاپ و منتشر شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی، از فعالان حوزه علمیه در آمریکای لاتین و مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق در خصوص ترجمه چهل حدیث به زبان اسپانیولی و اهمیت آن تصریح کرده است :

الف.نیاز مسلمانان اسپانیایی زبان به شناخت

مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و مکتب ناب و مترقی آنان و به ویژه امام محمد باقر علیه السلام که امامی است که مرقد مطهر او مورد حمله و تخریب وهابیت خائن و جنایتکار واقع شده است.

ب. ذکر و یاد امام محمد باقر علیه السلام موجب برکت، تربیت و سعادتمندی است.

همان گونه که رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای دام ظله الوارف در مناسبت هایی بیان فرمودند: «اگر کسی ادعا کند که امام باقر علیه السلام یکی از سنگین‌ترین بارهای جهاد اسلامی را در مدت امامتش بر دوش داشت، ادعای گزافی نکرده است. امام باقر علیه السلام در دورانی بار مسؤولیت را بر دوش می‌گرفت که عالم اسلام در زیر بار سنگین حکومت طاغوت یعنی خلفای جبّار مروانی کمر خم کرده بود. لازم بود که جامعه‌ی اسلام و مخصوصاً مبارزان و کسانی را که دلشان در هوای حکومت اسلامی می‌تپید، سازماندهی و تشکیلات‌دهی کنند. بدانید که امام باقر علیه السلام در طول این مدت توانست وضع را به جایی برساند که شیعه‌ی فداکارِ با اخلاص بعد از رحلت امام باقر انتظار آن را داشت که در طول چند سال کوتاه، حکومت اسلامی و علوی سر کار بیاید.» ۱۳۵۹/۰۷/۲۵

امروزه میلیون ها عاشق شیفته از سراسر دنیا دوست دارند به زیارت این امام همام بروند و از خوان گسترده معرفت و معنویت این مرقد شریف توشه بر گیرند.

ج. تأسی به سیره بزرگان که اربعین حدیث نوشته اند و مردم از آن استفاده زیاد معنوی، علمی، فرهنگی، سیاسی و عرفانی برده اند.

امیدواریم بتوانیم در حد توان خود میراث علمی و معنوی اهل بیت علیهم السلام را در جهان ترویج کنیم و قلوب غیر مسلمانان را نیز از این طریق به سمت اسلام ناب محمدی صلوات الله و سلامه علیه وآله جذب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha