یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب مرند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد گفت: اگر طلاب جوان از تجربیات ارزشمند طلاب معمر بهره مند شوند، در پیشرفت های تحصیلی، تبلیغی و حتی سیر زندگی، مؤثر و موفق خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران در جلسه طلاب و فضلای مرندی مقیم قم که در سالن شهید سلیمانی مسجد جمکران برگزار شد، به تجارب متنوع انسان در صحنه های مختلف زندگی اشاره کرد و اذعان داشت: اگر طلاب جوان از تجربیات ارزشمند طلاب معمر بهره مند شوند، در پیشرفت های تحصیلی، تبلیغی و حتی سیر زندگی، مؤثر و موفق خواهند بود.

وی عبودیت و بندگی ذات اقدس الهی را مهمترین هدف خلقت انسان دانست و با بیان این که انسان در مسیر تجلی بندگی با آزمون ها و موانع متعددی روبروست، خاطرنشان کرد: رسیدن انسان به مقصد نهایی که تجلی بندگی است، در گرو توجه به عوامل هموارساز به ویژه بهره گیری از تجارب دیگران است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به فرازهایی از آیات الهی، تبیین رسالت بر اساس عبودیت را وظایف انبیای الهی توصیف نمود و با بیان این که میزان موفقیت انبیای الهی در گرو ارتباط با انسان هاست، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در بیان ویژگی های سبک زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها و تمسک ایشان به عبادت ذات اقدس الهی و متنعم شدنشان از غذاهای بهشتی به تعبیرات قرآنی حضرت زکریا نسبت به حضرت مریم اشاره می کنند.

وی با اشاره به این که سنجه محبت پروردگار عالم نسبت به انسان را بر اساس محبت عبد می توان سنجید، اظهار داشت: یکی از راه های شناخت محبت خدا نسبت به انسان و این که خدا فرد را چقدر دوست دارد، به این بستگی دارد که فرد چقدر نسبت به بندگان خدا محبت و عشق بورزد.

طلاب جوان از تجربیات ارزشمند مُعمرین حوزه استفاده کنند

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد بر اهمیت توجه انسان به عوامل جهش و موانع رشد و تعالی انسان در حوزه های مختلف فردی، اجتماعی، عبادی، اخلاقی و سیاسی اشاره نمود و ابراز داشت: نه تنها بسیاری از عرفا و علما، بلکه برخی از رهیافتگان مسیر سیر و سلوک، با برطرف سازی موانع، راه ۸۰ ساله را در مدت کوتاهی طی نمودند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بر اهمیت بازشناسی موانع رشد و تعالی و قدم نهادن در مسیر برطرف سازی آن تصریح نمود و ابراز داشت: خداوند متعال هیچ گاه کسی را که بر بازشناسی درست موانعی که خود در مسیر تعالی ایجاد نموده توجه کند و بر برطرف سازی آن همت گمارد، تنها نمی گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز مسجد مقدس جمکران، بر اهمیت توجه همگان به آثار تعالی روحی و معنوی زائران آن اشاره کرد و ابراز داشت: مسجد مقدس جمکران نه تنها پناهگاه ایرانیان، بلکه ملجأ آرامش‌بخش برای تمام جهانیان و پیروان ادیان مختلف است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که این مسجد در هزار سال گذشته مهجور بوده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: این که مسجد مقدس جمکران در دهه‌های اخیر به عنوان ملجأ عاشقان ظهور بقیه الله الاعظم(عج) توجه جهانیان را به خود جلب نموده، نشان دهنده جایگاه و نقش این مسجد مقدس در دوران آخرالزمان و ظهور بقیه الله الاعظم است.

حجت الاسلام مرندی، نماینده طلاب و فضلای مرند نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از جدیدترین رویکردهای مجمع نمایندگان طلاب ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha