جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
نشست

حوزه/دادستان کهگیلویه و بویراحمد با اذعان به اینکه فاصله مسئولان امروز از جوانان و نوجوانان زیاد شده است، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان امروز در فضایی سیر می‌کنند که تذکرات و جلسات ما جواب نمی‌دهد، برنامه های آموزش و پرورش متناسب با تفکر دانش آموزان نیست برخورد سلبی نتیجه عکس هم خواهد داشت. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از از یاسوج، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به موضع جلسه «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی سریع به چنین پرونده‌ها خبر داد و بیان کرد: در بحث قانون و حمایت‌های قانونی در رابطه با آسیب های اجتماعی مشکلی در مراجع قضایی استان وجود ندارد .

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش‌ها در خصوص نحوه امر به معروف و نهی از منکر در کشور و به تبع در استان ضعیف است باید تقویت شود.

وی بیان کرد: اذهان برخی افراد برخورد قاطع با بدحجابی و معرفی به نیروی انتظامی است در حالی که برخی اقدامات خارج از صراحت قانون و تعالی قرآنی است.

ملک‌حسینی در این خصوص به ماده ۶ اشاره کرد و افزود: هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین،افترا و.. اقدام نماید. مرتکب، طبق قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد شد.

این مسئول، برگزاری دوره و آموزش را نیاز ضروری خواند و گفت: حرکت سازماندهی شده تاکنون در استان نداشتیم بیشتر موارد از نوع انفعال و رسانه‌ای دشمن است.

بسترهای کنترل هیجان جوانان فراهم شود

وی با اذعان به اینکه فاصله مسئولان امروز از جوانان و نوجوانان زیاد شده است، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان امروز در فضایی سیر می‌کنند که تذکرات و جلسات ما جواب نمی‌دهد، برنامه های آموزش و پرورش متناسب با تفکر دانش آموزان نیست برخورد سلبی نتیجه عکس هم خواهد داشت.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حرکت اربعین گفت: همایش اربعین به خوبی شکل گرفته اما غصه دارد میلاد حضرت فاطمه (س) کمتر برنامه متناسب برگزار شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: باید بررسی شود چه عواملی باعث شده دختران محجبه به محض ورود به دانشگاه حجاب را کنار می گذارند. آیا شرایطی مثل امکانات ورزشی یا سفرهای زیارتی و غیره برای تشویق بیشتر دانشجویان موافق حجاب در دانشگاه‌ها فراهم شده؟

ملک حسینی با ابراز تاسف از وضعیت حجاب در جامعه گفت: در حال حاضر وضعیت حجاب در جامعه زیاد خوب نیست و نوجوانان و جوانان ما هم که حجاب را رعایت می‌کنند با دیدن چنین صحنه‌هایی نیاز به یک طرح تشویقی دارند.

به گفته ملک حسینی کیفیت برنامه‌های فرهنگی دهه هفتاد با الان قابل مقایسه نیست در فرهنگ عقب گرد داریم برنامه‌ها بی‌محتوا و آماری است.

بسترهای کنترل هیجان جوانان فراهم شود

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته محفل شبی با قرآن با حضور اساتید بنام کشوری و خارج از کشور مثل مصر در استان برگزار می‌شد حالا سالهاست از این برنامه‌ها نداریم، برنامه‌ها تکراری شده و جذبه ندارند، هنر نیست برای قشری که اهل آن موضوع هستند برنامه اجرا کنیم باید دیگران که فاصله دارند را جذب کنیم.

ملک حسینی با اشاره به فعالیت‌های مقابله با اسلحه در قالب «نه به تیراندازی» گفت: با عوامل تیراندازی در دادگستری برخورد داریم و کوتاهی نکردیم اما به تازگی اتفاق دیگری روی داد و یکی از بهترین دهیاران ما کشته شد که نشان می‌دهد برنامه‌ای برای کنترل این آسیب وجود ندارد.

بسترهای کنترل هیجان جوانان فراهم شود

وی اضافه کرد: با جوانی که در تبلیغات انتخابات با هدف قدرت نمایی تیراندازی کرده برخورد کردیم اما وقتی بخواهیم جلوی یک آسیب را بگیریم باید برنامه‌ای جایگزین برای کنترل داشته باشیم، برای کنترل هیجان جوانان و بکارگیری استعداد آنها چه برنامه‌ای اجرا شده؟ چند باشگاه تیراندازی راه‌اندازی شده است که استعدادها به این سمت سوق داده شود.

این مسئول قضایی گفت: برخورد سلبی کارساز نیست باید الگوی مناسب تعریف شود برخورد سلبی به حداقل برسد و برنامه فرهنگی اجرا شود.برنامه جایگزین و شادی آفرین داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha