دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برنامه های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، علی اصغر دریایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح برنامه های این دهه پرداخت و اظهار داشت: امسال به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین بهار انقلاب برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: اکران همزمان فیلم‌های چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان و نمایش آثار جشنواره هنرهای تجسمی کشور در استان و برنامه‌های «طرح ملی رویداهای مشارکت آفرین» در سراسر استان و روستاها و شهرهای کوچک برگزار می‌شود.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های طرح ملی رویدادهای مشارکت آفرین، تجلیل از مبلغان قرآنی در نواحی کم برخوردار استان کردستان است.

دریایی به دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: نمایش عمومی تئاتر شب‌های موسیقی در عباس آباد و صلوات آباد و چندین دهستان دیگر و همچنین برپایی جشن‌های مردمی تحت عنوان «مسجد تراز انقلاب اسلامی» از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کردستان است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این طرح اجرای عمومی نمایش خیابانی، شب شعر انقلاب اسلامی «جی ژوانی ریبه ندان، بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهرستان دهگلان، نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار»، آئین نکوداشت عثمان هه ورامی (سروآباد) و جشن مولودی خوانی (رحمت للعالمین) و چندین برنامه دیگر با مشارکت مؤسسات و انجمن‌های مربوطه سطح استان برگزاری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری در کردستان با عنوان «کردستان سرزمین فرهنگ و هنر» برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در مساجد و با محوریت مساجد برگزار می‌گردند و برخی دیگر از این برنامه ها در روستاها و شهرهای کوچک استان برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha