یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جهاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی با توصیه بر اینکه باید در جهت شناخت انقلاب اسلامی تلاش کرد، گفت: تا وقتی عظمت این انقلاب اسلامی را ندانیم، هرگز نخواهیم توانست شکرگزار نعمت الهی انقلاب اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری تشریح فعالیت های کمیته روستایی عشایری دهه فجر کشور که مسئولیت آن به عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است با حضور حجت الاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس امور هماهنگی استان‌های شورای تبلیغات اسلامی کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان نهاد اجرایی کشور عصر امروز در ساختمان شهید آوینی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در خصوص نعمت های الهی و اینکه باید در پاسداشت نعمت های خداوند تلاش کنیم، اظهار داشت: خداوند در قرآن از دو نعمت برای مؤمنین یاد می کند یکی نعمت انبیاء الهی و دیگری نعمت شکست دشمنانی که با تمام امکانات مادی خود بر علیه جامعه مسلمین اقدام می کنند ولی اقدامات آنها اثری بر مؤمنین ندارد و مؤمنین نیز باید طبق دستور خداوند شکر این نعمت های الهی را به بهترین نحو به جا بیاورند.

وی با اشاره به آیه نهم سوره مبارکه احزاب، تأکید کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَن یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنکُمْ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُون؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! نعمت خدا را بر خویشتن، به یاد آورید آن زمان که گروهی (از دشمنان)، قصد داشتند دست به سوی شما دراز کنند (و شما را از میان بردارند)، امّا خدا دستشان را از شما کوتاه کرد. از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید. و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند و این سنت الهی است که باید مومنان در جهت حفظ آن همت کنند».

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با توصیه بر اینکه باید در جهت شناخت انقلاب اسلامی تلاش کرد، گفت: تا وقتی عظمت این انقلاب اسلامی را ندانیم، هرگز نخواهیم توانست شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم؛ همه ما باید دوره شناخت انقلاب اسلامی را سپری کنیم تا موج این شناخت در دیگران و جامعه اثرگذار باشد.

وی با بیان سخنان بعضی از سیاستمداران خارجی در خصوص مقابله جمهوری اسلامی با استکبار جهانی و بویژه رژیم کودک کش صهیونیستی، ادامه داد: در جلساتی که با رهبران و سیاستمداران جهانی برگزار می شود، همگان از مقابله انقلاب اسلامی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار صحبت می کنند و از روی تعجب بر این مسئله مانده اند که چطور جمهوری اسلامی ایران از استکبار جهانی ترس و واهمه ای ندارد.

حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام دیگر سخنران این نشست بود که چند دقیقه ای پیرامون عظمت انقلاب اسلامی، مطالبی را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha