دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس دینی گفت: زنان امروز جامعه، باید حضرت زینب(س) را الگوی خویش قرار دهند، در موقعیت‌های مختلف، انتخاب درست داشته باشند، به نحوی که با این انتخاب‌ها به ظهور امام زمان‌(عجل الله تعالی فرجه) کمک نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، زینب ردایی، کارشناس دینی، در جمع طلاب و کادر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس، ضمن بیان حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) در مورد جایگاه و عظمت حضرت زینب(سلام الله علیها)، گفت: حضرت زینب(علیهاالسلام) قبل از واقعه عاشورا، با برگزاری جلسات تفسیر قرآن و پاسخگویی به شبهات بانوان کوفه، از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم بخصوص بانوان شهر برخوردار بودند.

وی در ادامه افزود: بعد از واقعه کربلا، عظمت مقام ایشان بیشتر روشن شد، این عظمت بخاطر پرستاری از حضرت سجاد(علیه السلام) در هنگام بیماری و مراقبت از کاروان اسرا نبوده، بلکه بخاطر حراست و زنده نگه داشتن اسلام بوده است.

کارشناس دینی در ادامه تصریح کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) موقعیت زمان خود را به خوبی شناختند و توانستند بر اساس همین شناخت به انتخاب درست دست بزنند و با وجود تحمل سختی و مصیبت‌های زیاد، به یاری امام زمان خود پرداختند.

ردایی در پایان خاطرنشان کرد: زنان امروز جامعه، باید این بانوی با عظمت را الگوی خویش قرار دهند، در موقعیت‌های مختلف، انتخاب درست داشته باشند، به نحوی که با این انتخاب‌ها به ظهور امام زمان‌(عجل الله تعالی فرجه) کمک کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha