یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آية الله النجفي

حوزه/ حضرت آیت الله نجفی گفتند: بر ما واجب است که تمام اعضای خود را در تسخیر اطاعت خدا و دین راستینش قرار داده و اعمالمان را خالصانه برای پروردگار جهانیان انجام دهیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله بشیر حسین نجفی، هیئتی از مردم استان کرکوک را که برای زیارت حضرت امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به نجف اشرف مشرف شده بودند، به دیدار پذیرفتتند.

ایشان در سخنان پدرانه خود تأکید کردند که حضرت امیر مؤمنان علی (علیه السلام) امام پرهیزکاران هستند و شیعیان باید خود را به داشتن صفت پرهیزکاری آراسته کنند و برای رسیدن به رضای خالق هستی تلاش نموده تا سزاوار این باشند که در زمره شیعیان واقعی امیر مؤمنان (علیه السلام) قرار بگیرند و در قیامت شفاعت ایشان را به دست آورند.

ایشان افزودند: هر عملی باید با نیت تقرب به خداوند سبحان انجام گردد تا مورد قبول و رضای ایشان واقع گردد.

حضرت آیت الله نجفی با اشاره به اینکه روایات اهل بیت (علیهم السلام) بر لزوم حسابرسی نفس در برابر هر عمل و گفتاری تأکید کرده‌اند، خاطرنشان نمودند: برخی از این روایات دلالت بر وجوب این عمل دارند چرا که در خودسازی شخص و تحول او به سمت مثبت گرایی و پی ریزی صحیح، تأثیر بسزایی دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه نشانه پذیرش زیارت، تغییر مثبت در رفتار و اخلاق زائر و ترک خطا و گناه است، تصریح کردند: این تغییر در رفتار باید به گونه‌ای باشد که زائر را الگویی برای جامعه قرار دهد و مردم از رفتار مثبت و تغییر نیکوی او تأثیر بپذیرند.

این استاد حوزه ادامه دادند: بر ما واجب است که تمام اعضای خود را در تسخیر اطاعت خدا و دین راستینش قرار داده و اعمالمان را خالصانه برای پروردگار جهانیان انجام دهیم و نیز باید بدانیم که تفقه در دین و شناخت قواعد حلال و حرام واجب است تا اینکه مرتکب محرماتی که خشم الهی را برمی انگیزد نگردیم.

از سوی دیگر نیز ایشان هیئتی از مؤسسه «بنات المرجعیة» از منطقه هاشمیه استان بابل را به دیدار پذیرفته و در آن با اشاره به اینکه مطالعه و تحقیق هدفمند ضرورت دارد و آن شناخت حقیقت است، یادآور شدند: هدف ما از علوم دینی باید در راستای طرح گسترش مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح نفس، ساختن جامعه و پیروی از دستورات اهل بیت (علیهم السلام) باشد؛ زیرا آنها تجسم حقیقت و نماینده دین اصیل محمدی هستند.

ایشان در سخنان خود توصیه‌های متعددی به طلاب علوم دینی در سیر تحصیلی آنها با توجه به زندگی و سیره علمی خودشان داشتند.

آیت الله نجفی همچنین گروه‌هایی از جمهوری اسلامی ایران از جمله هیئتی از اهواز و طلاب علوم دینی آنجا را که به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف شده بودند، هر کدام به صورت جداگانه به دیدار پذیرفتند.

ایشان توصیه‌های متعددی ارائه کردند که در آن به بیان اهمیت و جایگاه طلاب علوم دینی و اهمیت نقش آنها در خدمت به جامعه پرداختند.

این مرجع تقلید در خصوص اهمیت عتبات عالیات در عراق بیاناتی داشته و درباره اقداماتی که یک زائر باید در جهت قبولی زیارت خود انجام دهد مطالبی را یادآور شده و مهم‌ترین آنها را دوام نیت تقرب به خداوند متعال برشمردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha