پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت‌الاسلام بارانی

حوزه/ حجت‌الاسلام بارانی گفت: حضور مردم در صحنه خنثی کننده همه بحران ها و توطئه های چهار دهه اخیر انقلاب بوده و تا زمانی که مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور در کنار ولایت ایستاده اند هیچ فتنه ای به سرانجام نخواهید رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان در مسجد میرکمال الدین برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف فرصت بی نظیر برای عبادت و انس با خدای متعال است و یکی از اسرارآمیزترین عبادات است که فرصت اتصال و انس با خدای متعال فارغ از هیاهوی بیرون و ویترین پرزرق و برق دنیا فراهم می‌شود و مومنین از این فرصت به خوبی بهره گیرند.

دین، رهبری و مردم سه رکن نظام سیاسی اسلام است

وی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب ضمن ابلاغ سلام سرشار از مهر و محبت و اظهار لطف و محبت امام المسلمین به مردم مومن و شریف رودان به نقش مردم در مکتب اسلام و امامین انقلاب تاکید کرده و گفت: دین؛ رهبری و مردم سه ضلع مهم نظام سیاسی اسلام و عوامل شکل گیری حکومت اسلامی هستند و مردم پایه و ستون نظام می‌باشند لذا رهبری عالیقدر مردم را دارای کرامت؛ ارزش؛ قدرتمند و کارساز می‌دانند.

امام جمعه رودان اظهار کرد: حضور مردم در صحنه خنثی کننده همه بحران ها و توطئه های چهار دهه اخیر انقلاب بوده و تا زمانی که مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور در کنار ولایت ایستاده اند هیچ فتنه ای به سرانجام نخواهید رسید .

حجت‌الاسلام بارانی با تاکید بر واگذاری امور به مردم و ضرورت حضور مردم در صحنه افزود: اگر شکوفایی و رشد کشور و رفع مشکلات را می‌خواهیم باید زمینه حضور مردم در میدان های مختلف فراهم گردد و الا اگر مردم حضور نداشته باشند هر طرح و اقدامی از طرف مسئولین محکوم به شکست است زیرا مردم نسبت به انقلاب و نظامی که خود ساخته اند احساس مسئولیت می‌کنند.

وی افزود: افراد حاضر در مسئولیت و افرادی قصد حضور در مناصب کشور را دارند باید خیلی مراقبت کنند و به وظیفه خود به درستی عمل نمایند تا نزد مردم و رهبری و بالاتر نزد خدای متعال شرمنده نباشند زیرا این مردم برای یاری اسلام و انقلاب سنگ تمام گذاشته اند و باید با کار و تلاش شبانه روزی از آنها قدرشناسی کرد.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر رودان ضمن تشکر از اقدام شایسته فرماندار و شورای اداری شهرستان در حضور در بخش جغین و دیدار صمیمانه و چهره به چهره با مردم گفت: حضور در بین مردم و گفتگوی با انها مطالبه رهبر عالیقدر و مورد تاکید رییس جمهور محترم است اما متاسفانه حضور مدیران کل استانی در رودان ضعیف است و در این چند ماهه حضور مطلوبی را شاهد نبوده ایم در حالی که مردم انتظار دیگری از مدیران دولت انقلابی دارند و قطعا مدیران به این خواسته مردم شریف توجه نمایند.

امام جواد (ع) میدان دار خط مقدم جهاد تبیین در دوران اختناق بود

حجت‌الاسلام بارانی در بخش دیگر با تبریک میلاد فرخنده امام جوادالائمه علیه السلام گفت: امام علیه السلام میدان دار و مجاهد در خط مقدم جهاد تبیین در دوران اختناق بود و حضرت از هر فرصتی برای تبلیغ و تبیین معارف دینی استفاده می کردند و این در حالی بود که فضای سرکوب و اختناق در دوران ایشان شدیدتر بود.

وی برگزاری مناظرات و تربیت شاگرد را از مهمترین اقدامات امام نهم در راستای جهاد تبیین برشمرده و تصریح کرد: حضرت علاوه بر برگزاری مناظرات علمی و سیاسی با عالمان حکومتی و گردآوری شاگردان امام هشتم ؛ خود نیز به تربیت شاگرد پرداخت و هر کدام از این افراد توانستند در سراسر سرزمین اسلامی به عنوان مروج افکار سیاسی و مبارزاتی شیعه فعالیت کنند.

حجت الاسلام بارانی بهره گیری در سیره امام نهم را ضرورت مهم جامعه اسلامی ارزیابی و تاکید کرد: امروز با وجود موج بزرگ شبهات علیه دین و انقلاب باید جامعه دینی به وظیفه خود عمل نماید لذا رهبر عالیقدر انقلاب به عنوان دیده بان بصیر امت اسلامی با مشاهده این صف آرایی خطرناک دشمن دستور جهاد فوری و قطعی تبیین را صادر فرمود و لازم است جامعه مؤمنین به این ندای ولی جامعه لبیک گفته و اجازه ندهیم دشمن اعتقادات اسلامی و انقلابی جوانان ما را تضعیف نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha