یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی گفت: دشمن تلاش می‌کند به مردم القا کند که مشکلات کشور به خاطر دینی بودن و ناتوانی دین است در صورتی‌که نابسامانی‌های کشور به خاطر عمل نکردن به دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در همایش (تبیینی) بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه در سالن اجتماعات هتل جوادالائمه (ع) با اشاره به اینکه یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از فضلای حوزه این است که پرچم‌دار، تبیین‌کننده مدافع منطقی و اقناعی فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی و انقلابی گری باشند، اظهار داشت: به‌ویژه وقتی مشاهده می‌کنید که جبهه استکبار پس از ناکامی و شکست در برنامه‌های متعدد به این جمع‌بندی می‌رسد که روش‌های آشکار پنهان جواب نمی‌دهد، بلکه مردم ایران در داخل خودشان انقلاب ایران را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای حوزه های علمیه نیز نقشه دارد، افزود: در سال ۲۰۰۳ موسسه رند آمریکایی یکی تحلیلی دارد که می گوید در ایران روی دانشگاه ایران تمرکز داشتیم در صورتی که بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران حوزویان هستند و اگر بخواهیم تغییر ایجاد کنیم در حوزه علمیه تأثیرگذار باشیم.

وی در این باره ادامه داد: از سال ۲۰۰۵ در قم بعد از این شاهد اندیشه های شیعه انگلیسی، تحجر و انفعال بودیم تاجایی که اندیشه های تحجر و انفعالی با یکدیگر جمع می شدند و برای تأثیرگذاری در بدنه حوزه به یکدیگر کمک می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهار داشت: تلاش دشمن یک راهبرد دارند در برابر جبهه حق انقلاب وقتی از بیرون پیروان انبیا تاثیر و آسیب پذیر می شوند که در درون خود به لحاظ فکری و اعتقادی یا به لحاظ رفتاری و گرفتار استحاله و انفعال شده باشند.

وی با بیان اینکه دشمن صدراسلام را بهتراز ما تحلیل کرده است افزود: چه شد حرکت تمدنی پیامبر (ص) با رحلت پیامبر (ص) سیره نزولی گرفت و دیگر حاکمیت اسلامی و دینی و سیاسی که اساس بعثت است کم رنگ شد به یک جمع رسیدند و آن ارتجاع بود. دین از محتوا تهی و به مناسک دینی تبدیل شد دشمن الان به دنبال همین نقشه است.

وی توضیح داد: امروز جبهه استکبار سرفصل هایی را پیدا کرده است برای اینکه انقلاب ما را از درون دچار استحاله کند و زمینه حضور بیرونی را فراهم کند؛ تشبیه رهبر انقلاب در این باره است که می خواهند مانند کارتن که داخل آن خالی است تبدیل کنند مانند تغییر ذائقه های فرهنگی و گرایشی مردم.

وی یکی دیگر از تلاش های دشمن را هویت زدایی برشمرد و اضافه کرد: مردمی که انقلاب کردند شهید دادند هویت را از این مردم بگیرند مانند این است از انقلاب یک پوسته دارد یک مغزمثل اسلام نباید پوسته را از بین برد حساسیت ایجاد می کند اگر توانستید موتور حرکت اسلام را خاموش کنید هویت است و اگر نتوانستید راننده این موتورحرکت که ولی فقیه را بگیرید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی های ۱۴۰۱ و سال جاری پیرامون ارتجاع گفت:امام خامنه ای تأکید کردند؛ نگذارید ارتجاع رخ بدهد، همان طور حضرت علی (ع) در نهج البلاغه خطاب مردم می گویند پس از رحلت پیامبر (ص) دچار ارتجاع شدید که سنت های فرعونی برگشتید.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد اسلام های بدوی در مقابل اسلام ناب محمدی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز در حوزه علمیه برخی تفکر اسلام سکولار دارند و این بسیار خطرناک است همانند اسلام هایی تفکر داعشی و سلفی که در منطقه ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: دشمن تلاش می کند به مردم القا کند که مشکلات کشور به خاطر دینی بودن و ناتوانی دین است در صورتی که نابسامانی های کشور به خاطر عمل نکردن به دین است.

وی یکی دیگر از مسائل کشور را تغییر الگوها بیان کرد و افزود: الگوی جوان دانشجو و دانش آموز امروز سلبریتی ها را بیشتر از شهدا می شناسند کارهای فرهنگی صورت گرفته است ولی کافی نیست.

وی افزود: تضعیف و اقتدار زدایی از نهاد ولایت، القای دروغ، القای یاس به این باور برسیم که هیچ راهی جز همراه شدن به جبهه استکبار نداریم از دیگر اقدامات دشمن علیه گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شکست دادن اراده ما پیروزی دشمن است، تصریح کرد: زیرا اگر اراده های دچار شکست شوند، چگونه می خواهیم گفتمان انقلابی را حفظ کنیم از دشمن که انتظار ندارید دست از دشمنی بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در ادامه به اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی و چگونگی پیاده سازی این گفتمان در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش اشاره کرد و اضافه کرد: مومن در جهاد خسته نمی شود، قرآن در این زمینه راهبردهای توحیدی دارد.

وی افزود: برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، رقیب آن را بشناسید، آنچه که ضد گفتمان انقلاب اسلامی است سازش است، گفتمان سازش را برای مردم تبیین کنید با تکیه بر قرآن و تجربه درباره گفتمان سازش را بیان کنید.

وی یادآور شد: جهاد تبیین موتور حرکت همه جهادها است بهترین مصداق جهادتبیین مردم هستند عرصه انتخابات جنگ با استکبار است انتخابات میدان جنگ است دشمن به دنبال میوه چیدن است و برنامه برای آینده دارد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی به سوالات نمایندگان طلاب بسیجی کشور پاسخ دادند.

همایش تبیینی ویژه نمایندگان طلاب سراسر کشور به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در مشهد از ۲۸ دی ماه به مدت ۴ روز با سخنرانی شخصیت های حوزوی در هتل جوادالائمه مشهد در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha