سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه گفت: امروزه انتخابات مؤلفه مهم هویت ملی ایرانیان شده است و مایه افتخار و آبرومندی ما در دنیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: یکی از راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ایجاد یک نگاه تطبیقی و مقایسه‌ای میان ایران و دیگر کشورها است.

وی با بیان اینکه در انتخابات جزو دموکرات‌ترین و مردم‌سالارترین مردم جهان هستیم، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده است که به طور تقریبی می‌توان گفت هر سال یک انتخابات برگزار شده است، همچنین مردم در انتخابات در سطوح مختلف حاکمیتی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و... مشارکت دارند که این تعداد و تنوع در انتخاب در جهان بی نظیر است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه، امنیت در انتخاب را ویژگی دوم انتخابات ایران دانست و تصریح کرد: انتخابات ایران همواره با امینت عمومی و اجتماعی در داخل و خارج از کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در ایران، نظارت بر انتخابات توسط مردم انجام می‌شود، افزود: انتخاب ما یک انتخابات سالم است، در انتخابات ایران ناظرینی از اقشار مختلف مردم، معتمدین هر محله، فعالان مساجد و هیات حضور دارند، به همین خاطر امکان تحقق تقلب سیستماتیک وجود ندارد و انتخاباتی سالم، امن و فراگیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان کرد: اسلام و گفتمانی که به آن معتقدیم ما را به جمهوریت می‌کشاند، همانطور که جمهوریت ما را به سمت اسلامیت می‌کشاند. این پیوند مثال زدنی که در کشور، قانون اساسی، میان نخبگان و واقعیت تاریخی، اجتماعی و سیاسی بعد از انقلاب اسلامی وجود دارد و یک واقعیت قابل افتخار است که با یک نگاه مقایسه‌ای به دست می آید.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه یادآور شد: امروزه انتخابات مؤلفه مهم هویت ملی ایرانیان شده است و مایه افتخار و آبرومندی ما در دنیا است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha