سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام بارانی

حوزه / حجت‌الاسلام بارانی گفت: کار بزرگ امام(ره) و برکت عظیم انقلاب، احیای روحیه "ما می‌توانیم" در بین ملت ایران بود، لذا امروز می‌بینیم ملت بزرگ ما با این اعتماد به نفس ملی و آزادسازی ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی مستعد، تبدیل به الگوی استقلال، استقامت و بصیرت در عالم شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان که در مسجد میر کمال الدین برگزار شد، با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کار بزرگ امام(ره) و برکت عظیم انقلاب، احیای روحیه "ما می‌توانیم" در بین ملت ایران بود، لذا امروز می‌بینیم ملت بزرگ ما با این اعتماد به نفس ملی و آزادسازی ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی مستعد، تبدیل به الگوی استقلال، استقامت و بصیرت در عالم شده است.

وی القای یأس و ناامیدی را از ترفندهای دشمن برای تسلط بر ملت‌ها دانست و با اشاره به اعمال این سیاست در کشورهای مختلف دنیا، گفت: در گوشه و کنار دنیا از آسیا تا آفریقا و قاره آمریکا می‌توان این خباثت استعمارگران را مشاهده کرد، کما اینکه نهرو در کتاب نگاهی به تاریخ جهان به خوبی آن را شرح می‌دهد که عمده ابزار چپاول ملت‌ها همین گرفتن اعتماد به نفس از ملت‌ها و القا یأس و ناامیدی در بین آنها بود و در نتیجه این سیاست‌ها، ملت‌ها مأیوس و تن به بردگی و استعمار می‌دادند.

حجت الاسلام بارانی، قبول استعمار را بالاترین خفت و تحقیر برای یک ملت عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه با همین ترفند یک قرن ملت و کشور ما را در میدان‌های علم، اقتصاد، سیاست و دیگر میدان‌های زندگی عقب انداختند، اما حضرت امام(ره) آمد و نقشه و میدان کثیف بازی آنها را به‌هم زد و این ابزار تسلط را از شیاطین بین المللی گرفت و لذا امروز شاهدیم با راهبری امام امت و حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی در اوج قله عزت و افتخار قرار دارد.

امام جمعه رودان، ایجاد ایران مستقل را نتیجه اعتماد به نفس ملی ارزیابی کرد و با اشاره به سرسپردگی رژیم روسیاه پهلوی به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، اظهار کرد: به اعتراف آن دیپلمات برجسته آمریکایی تمام حرکات شاه حتی برقراری رابطه با دولت‌ها و و تولید و فروش نفت با اجاره آمریکا صورت می‌گرفت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران مستقل و سرافراز را شاهدیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: این نتیجه راهبری امامین انقلاب و حضور مردم در صحنه است و البته هنوز با ایران اسلامی مطلوب فاصله داریم اما باید بدانیم راه رسیدن به قله افتخار و سعادت در گرو پیروی از اسلام و انقلاب و حضور مردم در میدان است.

امام جمعه رودان، حضور با بصیرت مردم در صحنه را موتور پیشرفت کشور معرفی و با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در این حوزه، خاطرنشان کرد: مصداق مهم حضور مردم در صحنه، انتخابات است که امروز دشمن به آن طمع کرده اما یقینا مردم بصیر ایران اسلامی با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر سیلی محکمی به دشمن زده و پرچم عزت ملی را بالاتر خواهد برد.

اعتکاف فرصت طلایی برای خلوت با خدا است

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان ضمن تشکر از ستاد برگزاری اعتکاف، گفت: اعتکاف فرصت طلایی خلوت و انس با خدای متعال و تزکیه نفس است و امیدواریم جوانان ما قدر این نسیم رحمت الهی را بدانند و به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدید از محله بند ملا، ضمن تشکر از جوانان فعالان فرهنگی و روحانیت در ایجاد مسجدی برقرار و با نشاط، اظهار کرد: خدمات مناسبی در این محله صورت گرفته اما مجموعه ورزشی و پارک محله‌ این منطقه نیازمند توجه بیشتر مسئولین و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها است.

امام جمعه رودان، با اشاره به نیمه تمام ماندن پل خشورگی و ایجاد جاده فرعی در کنار آن، ابراز کرد: این جاده فرعی موجب ایجاد گرد و خاک فراوان و آلودگی هوای محله شده که گلایه مردم و کسبه محل را در پی داشته و علیرغم وعده شهرداری برای آسفالت این مسیر کوتاه این مطالبه مردم محقق نشده، بنابراین انتظار است در هفته جاری با همت شهرداری و نظارت شورای شهر به عنوان نمایندگان و مدافعان حقوق مردم این امر محقق و مسئولین نیز بابت عدم وفا به قول در موعد مقرر از مردم عذرخواهی نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha