یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خوی

حوزه/ امسال حضور دانش آموزان دختر در مساجد شهرستان خوی چشم گیر بود و در مراسم اعتکاف دانش آموزی که امسال برای اولین بار در خوی برگزار می شود، حدود ۲۰۰ دانش آموز شرکت کرده اند و اساتید حوزه علمیه خواهران از شور و شوق این دانش آموزان نسبت به یادگیری معارف دینی می گویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مساجد شهید بهشتی و سیدحمزه شهرستان خوی امسال برای اولین بار میزبان حدود ۲۰۰ دانش آموز دختر معتکف هستند که برنامه های متنوعی از سوی طلاب و مبلغان خواهر برای آن ها در جهت آشنایی بیشتر با معارف دینی، پاسخ به شبهات روز، بیان معارف قرآنی و ... برگزار می شود.

برگزاری نماز جماعت، محفل انس با قرآن همراه با قرآن خوانی و ارائه نکات قرآنی، مناجات و دعاخوانی محافل معنوی نماز شب، مداحی با حضور ذاکران اهل بیت علیهم السلام، پخش مستند و سخنرانی و حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید و مبلغان حوزه علمیه خواهران و برادران از دیگر برنامه های این دو مسجد است.

وحیده محمدلو از مبلغان خواهر شهرستان خوی که حضور فعال در این مراسمات دارد در این خصوص گفت: امسال حضور چشمگیر دانش آموزان دختر در اعتکاف، قابل توجه است، با وجود همه تبلیغات شوم دشمنان اسلام علیه دین و دیانت و تلاش آن ها برای دور کردن نوجوانان از معارف الهی، حضور این هجم از دانش آموزان نشان می دهد که جوانان مستعد دریافت معارف الهی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که امسال برای اولین بار است که به صورت رسمی اعتکاف دانش آموزی دختران برگزار می شود و زیرساخت های لازم هم برای آن چندان فراهم نبود، فقط ۲۰۰ نفر شرکت کردند و پیش بینی می شود سال های آتی با سیل عظیمی از حضور دانش آموزان مواجه خواهیم شد و ان شاالله ثمرات این اعتکاف ها در مدارس، جامعه و خانواده خود را نشان خواهد داد.

شور و شوق اعتکاف دانش‌آموزان دختر در شهرستان خوی

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: یکی از نقطه های مهم در اعتکاف علاقه وافر دانش آموزان به تلاوت های زیبای قرآن و بیان نکات تفسیری آن است که با استقبال فوق العاده آن ها همراه می شود.

آرزو جعفرپور نیز در این مورد گفت: سنت اعتکاف از سالیان پیش تاکنون در بین مسلمانان وجود داشته است و یکی از برجسته ترین مظاهر بندگی در پیشگاه الهی است و روایات متعددی در این خصوص از حضرات معصومین داریم. در واقع اعتکاف فرصتی برای شست‌وشوی درون از آلودگی های گناه و فرصتی برای مبارزه با خواهش های نفسانی است.

وی افزود: حضور دختران دانش آموز در مساجد جهت اعتکاف که یک امر مستحبی است، نشان می دهد، نوجوانان ظرفیت پذیرش و دریافت فوق العاده معارف دینی را دارند و علیرغم تبلیغ سوء دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی و برخی دوستان جاهل، معنویت در جامعه وجود دارد و روز به روز در حال گسترش است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی ادامه داد: اعتکاف هم آثار فردی دارد و هم آثار اجتماعی؛ آثار فردی آن خود شناسی و خودسازی است و آثار اجتماعی اعتکاف نیز بسیار فراوان است از جمله آنها حسن معاشرت با دیگران از راه حضور در جمع معتکفان با رعایت آداب، رعایت حقوق دیگران و ... است که معتکف با تمرین چند روزه و تجربه کردن این آثار می تواند این معارف فردی و اجتماعی را که در این عمل عبادی بدست آورده، به دیگر عرصه‌های زندگی‌اش انتقال دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha