شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین غفوری، شامگاه دیشب، در مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س) و یادواره شهدای مدافع حرم در مسجد آیت‌الله جلیلی(رض)

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: شهدا با الگوگرفتن از حضرت زینب(س) برای ایستادن رو در روی دشمنی که قصد جان آن‌ها را کرده بود، واهمه‌ای نداشتند، دلیلش هم این بود که فقط از خدا می‌ترسیدند و کسی که از خدا بترسد، از هیچ چیز دیگر نمی‌ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری شب گذشته در مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) و یادواره شهدای مدافع حرم در مسجد آیت‌الله جلیلی، با اشاره به کلام امام سجاد (ع) در وصف حضرت زینب(س) که فرمودند: «اَنتِ بِحَمدُاللّهِ عَالِمَةٌ غَیر مُعَلّمَةٍ وَ فَهَمةٌ غَیر مُفَهَمّةٍ»، اظهار داشت: همه این کمالات ناشی از علم و فهم لدنی است که خداوند متعال در اثر تقوا، اخلاص، مجاهدت، فداکاری، استقامت و ایستادگی برای دین خدا به ایشان عنایت فرموده است.

وی نقش حضرت زینب(س) در کربلا را مهم و اثرگذار خواند و گفت: آثار این کمالات در زندگی حضرت زینب(س) مشهود است، چنان‌که وقتی امام حسین (ع) تصمیم به قیام گرفتند، بسیاری از بزرگان در فهم چرایی این قیام بزرگ درماندند، اما این بانوی با بصیرت تشخیص داد که این مسیر چیست، چرا حضرت قیام کرده، نتیجه این راه چیست و وظیفه ایشان چیست؟ اگر حضرت زینب (س) نبود، دشمن پیام قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را وارونه روایت می‌شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، با مروری ‌بر سیره شهدا که از رفتار حضرت زینب (س) درس گرفته‌اند، اظهار کرد: بصیرت و فهم حقایق، وجه مشترک زینب کبری(س) با شهدای والامقامی است که با دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسیِ دقیق، بدون لحظه‌ای تردید در تشخیص حق از باطل، جبهه حق را به‌درستی ‌شناختند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شهدا، برای دفاع از اسلام جانشان را نیز دریغ نکردند، گفت: حضرت زینب(س)، الگوی راستین ولایت‌پذیری و اطاعت‌پذیری است که شهدا، خصوصاً شهدای مدافع حرم، این ویژگی را به ‌شکلی شایسته در خود تقویت کرده بودند.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به صبر و ثبات قدم حضرت زینب (س)، عنوان کرد: دیگر ویژگی مشترک حضرت زینب (س) با شهدای والامقام، حضور در صحنه و میدان است، ایشان با درک شرایط حساس و خطرناک، در پشت صحنه جنگ ایستادند ولی تا آخرین قطره خون در میدان مبارزه بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، شجاعت، شهامت و شهادت طلبی را ویژگی‌های مشترک دیگر شهدا با عقیله بنی‌هاشم (س) دانست و یادآور شد: شهدا با الگوگرفتن از حضرت زینب(س) برای ایستادن رو در روی دشمنی که قصد جان آن‌ها را کرده بود، واهمه‌ای نداشتند، دلیلش هم این بود که فقط از خدا می‌ترسیدند و کسی که از خدا بترسد، از هیچ چیز دیگر نمی‌ترسد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha