دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون کشور

حوزه / مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: مهمترین رسالت ما طلاب در مقطع کنونی دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی امروز در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون کشور، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره با نام شهید عزیز آرمان علی وردی در بخشی از جغرافیای نور جمهوری اسلامی ایران، در سرزمینی که مجمع خون شهدای همه استان‌های کشور و ندا دهنده وحدت و همدلی در جامعه اسلامی یعنی خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: وجود نورانی امام خمینی(ره) بعد از جنگ تحمیلی پیام تأسیس بسیج طلاب و روحانیون را به منظور دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و حفظ عقاید سایر اقشار جامعه صادر کردند، چند سال قبل یعنی اواخر سال ۹۹ نیز رهبر معظم انقلاب سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج را ابلاغ فرمودند که چهار راهبرد اساسی دارد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور، ادامه داد: بر اساس منویات امامین انقلاب و سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج، راهبردهای سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور را استخراج کردیم که اولین راهبرد آن استحکام ساخت درونی سازمان بود، برای رسیدن به این راهبرد بخش‌های مختلفی نقش آفرین هستند که یکی از مهمترین بخش‌ها که به حفظ انسجام و نقش آفرینی موثرتر طلاب کمک می‌کند، بخش توجه به ورزش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی است.

وی با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری از جوانان «تحصیل، تهذیب و ورزش»، خاطرنشان کرد: بهترین خواستگاری که می‌تواند این سه عنصر کلیدی را عملیاتی کند، حوزه‌های مبارکه علمیه و طلاب و روحانیون هستند، از این رو ما برای رسیدن به آن راهبرد و توانمند سازی طلاب در عرصه‌های مختلف نیاز به سلامت جسمانی داریم و به همین منظور سال گذشته در حوزه‌های علمیه مخصوصا معاونت امور طلاب و دانش آموختگان و اداره ورزش و سلامت حوزه‌های علمیه جلسات متعددی را جهت برگزاری این جشنواره ورزشی برگزار کردیم و هم اکنون این المپیاد در ۱۰ رشته اعلام شده در استان خوزستان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی گفت: جشنواره‌های استانی در استان‌های مختلف با همکاری حوزه علمیه، بسیج طلاب و روحانیون و سپاه استان‌ها به نحو بسیار خوبی برگزار شد و بعضی از استان‌ها طراز جشنواره‌های آن‌ها در سطح ملی بود.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار طلبه در سراسر کشور در جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در استان‌های مختلف به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها ۱۲۶۰ نفر برای شرکت در جشنواره ملی فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون کشور انتخاب شدند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور در ادامه خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در این مراسم، ابراز کرد: مهمترین رسالت ما طلاب در مقطع کنونی، دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز عرصه مجاهدت و جهادگری ما حضور در انتخابات و دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است، اگر در این جهاد تبیین، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنید اجر و مزد شما کمتر از شهیدان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی در پایان پیام مدیر حوزه‌های علمیه کشور به جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون سراسر کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha