سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شهید مهدی پژنگ

حوزه/ شهید مهدی پژنگ در سال ۱۳۴۳ در یک خانواده مذهبی در بوشهر چشم به جهان گشود در سن ۶ سالگی برای تحصیل علم و دانش وارد دبستان گردید و تحصیلات خود را تا سال سوم متوسطه ادامه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید مهدی پژنگ

شهید مهدی پژنگ در سال ۱۳۴۳ در یک خانواده مذهبی در بوشهر چشم به جهان گشود در سن ۶ سالگی برای تحصیل علم و دانش وارد دبستان گردید و تحصیلات خود را تا سال سوم متوسطه ادامه داد. وی از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود بسیار متواضع و خاشع بود در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شرکت فعال داشت عضو انجمن اسلامی مدرسه بود با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد شد و سرانجام در تاریخ ۶۱/۴/۲۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیتنامه:

من از همشهری هایم می خواهم که همیشه پشت سر امام کبیرمان حرکت کنند و یک لحظه از او دور نشوند و از هم محله ای هایم می خواهم که در نمازهای جماعت و نماز جمعه شرکت فعالانه نمایند زیرا این نمازهای شما هست که پشت ابر قدرت ها را می لرزاند و از آنها می خواهم که اتحادشان را هیچ وقت از دست ندهند.


بسم رب الشهداء و الصدیقین

این شهدا که تصاویر مبارکشان در پیش ما است به سوی خدا شتافتند و لبیک به حق گفتند و سعادت را برای خودشان تحصیل و شرافت و عزت را برای غرب و جنوب، بلکه بشریت. (امام خمینی)

إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ ۚ وَ مَن أَوفیٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ

همانا خداوند جان و مال مومنین را به بهای بهشت از ایشان خریداری نموده که در راه خدا جهاد می کنند، پس می‌کشند و کشته می‌شوند و این خود سعادت و پیروزی عظیمی است.

با سلام بر خمینی کبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی و با درود و بر شهیدان از هابیل تا حسین بن علی و از حسین بن علی تا به کربلای خونین ایران و با سلام به تمامی مسلمین جهان که مبارزه‌ای وسیع علیه ظلم و ستم را در جهان آغاز کرده‌اند.

من کوچکتر از آنم که برای این ملت قهرمان پیامی بفرستم.

من از همشهری‌هایم می‌خواهم که همیشه پشت سر امام کبیرمان حرکت کنند و یک لحظه از خط او که همان خط پیغمبر خدا و امت است دور نشوید.

‌و از همه هم محلی‌هایم می‌خواهم که در نمازهای جماعت و نماز جمعه شرکت فعالانه کنند؛ زیرا این نمازهای شماست که پشت ابر قدرت‌ها و ایادی داخلیش را می لرزاند.

‌و از آنها می خواهم که اتحادشان را هیچ وقت از دست ندهند، چون تفرقه و جدایی هیچ سودی به حال آنها ندارد و فقط دشمنان اسلام را خوشحال می‌کند.

و در آخر از پدر و مادر مهربانم که از کوچکی من را به اینجا رسانده نمی‌دانم با چه زبانی از شما تشکر کنم و از برادر و خواهرم می‌خواهم که همیشه در خط امام کبیرمان باشید.

پدر و مادر مهربانم مبادا در فقدان من گریه و شیون کنید، چون من شهید شده‌ام و به دیار معبود خود شتافتم و چه ارزشی از این بالاتر نزد خدا و در آخر از خانواده عزیز و همشهریانم خداحافظی می‌کنم و آنها را به خدای بزرگ می‌سپارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha