یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجلاسیه هیئت های امنا مدارس علمیه خواهران بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به نقش مهم هیئت های امنا مدارس در مسائل مختلف مدرسه، گفت: هیئت های امناء پشتوانه فکری و پشتوانه اجرایی برای مدارس علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازبوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در اجلاسیه موسسین و اعضاء هیئت امناء و مدیران مدارس علمیه خواهران استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه تخصصی معصومیه س بوشهر برگزار شد،ضمن تقدیر و تشکر از مدیران ، اساتید و اعضا هیئت امناها، گفت: هیئت های امنا پشتوانه محکم و حلقه اتصال بین مردم و حوزه های علمیه می باشند.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: در گذشته حوزه ها و مدارس علمیه توسط مردم و به دست خیرین این حوزه اداره می شد و این نظام اداری و مرکز مدیریت به این معنای امروزی وجود نداشته است، مردم خودشان می آمدند و مدارس را اداره می کردند، حال هم که به برکت انقلاب اسلامی مرکز مدیریت و این نظام و سازمان اداری به وجود آمده نباید ارتباط مدارس علمیه با مردم قطع شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: هیئت امنای مدارس یک کار پسندیده و یک سنت حسنه است، سنت حسنه ای که سابق بر این در سیره حوزه های ما و مردم متصل به حوزه وجود داشته است که برای دو مسئله، یکی پشتوانه فکری و دوم پشتوانه اجرایی حوزه های علمیه وجود داشته است.

وی اظهار داشت: توجه به مدرسه و مشورت دادن و نقش و حضور فعال هیئت امنا یکی از بزرگترین کارکردهاست و این را به عنوان یک هیئت اندیشه ورز در نظر میگیریم.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد:الحمدلله با عنایت هیئت امناها حوزه ما در عرصه پژوهش و تبلیغ در جشنواره های مختلف صاحب مقام بوده و به همت عزیزان و بزرگواران در سال های اخیر یکصدوپنجاه استاد در همین مدارس تربیت شده اند در حالی که در سال ۵۷ تعداد این استادها انگشت شمار بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است، اهداف این جلسه که در گام اول، احترام خالصانه و تشکر از همراهی بزرگواران و سپس فراهم آمدن فضای آزاد و جمعی جهت ابراز دغدغه‌ها، طرح مسئله است مشارکت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha