شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر قرارگاه مردمی حضور

حوزه/ دبیر قرارگاه مردمی حضور گفت: ما در قرارگاه مردمی حضور، به دنبال این هستیم به توفیق الهی، در هدف کوتاه مدت خود که انتخابات پیش رو است و هم‌چنین در هدف بلند مدت، فرهنگ‌سازی حضور مردم در صحنه را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام نگارشی، دبیر قرارگاه مردمی حضور بعد از ظهر امروز سه شنبه در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد، با بیان این که رسانه جزء حقیقی زندگی بشر به حساب می‌آید، اظهار داشت: به نوعی رسانه‌ها امروز کارگردان زندگی بشر محسوب می شوند که می‌توانند افکار را مدیریت کنند.

وی افزود: امروز روایت اول دست رسانه‌ها است؛ لذا رسانه ها در گام دوم انقلاب و در مسیر تمدن سازی می توانند اثرگذاری‌ بیشتری روی مردم داشته باشند و در امر فرهنگ سازی حضور مردم در صحنه نقش ایفا کنند.

دبیر قرارگاه مردمی حضور با بیان اینکه سیاست راهبردی امام خمینی(ره) طبق فرمایش مقام معظم رهبری، به صحنه آوردن مردم بود، ادامه داد: این سیاست در ۸ سال دفاع مقدس و در الگوهایی که امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی ارائه کردند به وضوح دیده شد و دلیل موفقیت انقلاب نیز همین مسئله بود

وی حضور مردم در صحنه را یکی از دلایل مهم پیشرفت و قدرتمند شدن انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: همین حضور سبب شده که دشمنان از انقلاب اسلامی وحشت داشته باشند و در طول این سال ها تمام تلاششان این باشد که مردم را از حضور در صحنه منع کنند.

حجت الاسلام نگارشی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مردم قم بر وظیفه مجاهدان عرصه تبیین برای آوردن مردم به صحنه، خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که مردم می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند حضور مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات پیش‌رو است که این حضور موجب حفظ حاکمیت اسلامی، عزت اسلامی و اعتلای ملت و مقابله با استکبار خواهد شد.

وی بیان داشت: ما در قرارگاه مردمی حضور، به دنبال این هستیم به توفیق الهی، در هدف کوتاه مدت خود که انتخابات پیش رو است و هم‌چنین در هدف بلند مدت، این فرهنگ‌سازی حضور مردم در صحنه را انجام دهیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر بخواهیم این جریان عمومی راه بیفتد و موفق شود، لازم است حلقات میانی سازماندهی شوند.

دبیر قرارگاه مردمی حضور با بیان این که فعالیت های قرارگاه در چند محور تعریف شده است که تولید محتوا یکی از مهم‌ترین محورهای کاری ماست و در این عرصه تلاش می‌کنیم محتوایی تولید کنیم که واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کند، افزود: کارگروه دوم، کارگروه طرح و برنامه‌ریزی و عملیات است که متناسب با ظرفیت‌های موجود، طرح و برنامه را ایجاد و در اجرا نیز کمک خواهد کرد، در بحث عملیات نیز از ظرفیت تشکل‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی، آموزش را موضوع کارگروه سوم قرارگاه مردمی حضور برشمرد و ادامه داد: این کارگروه ظرفیت کنشگران در میدان را بررسی و مسائل و محتواهای آموزشی که تولید شده‌اند را به کنشگران ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام نگارشی با بیان این که کارگروه بعدی ما در حوزه فضای مجازی است و ما فضای مجازی را فضای حقیقی می‌دانیم و می‌کوشیم اجازه ندهیم واقعیت‌ها در این بستر تحریف شود، اظهار داشت: قرارگاه در تلاش است اقدامات منسجم و هدفمندی را درخصوص انتخابات انجام دهد تا مردم اهمیت نقش‌آفرینی خود در این حوزه را بیش از پیش بدانند.

وی گفت: رویکرد اصلی قرارگاه تا یکم اسفندماه این است که از ظرفیت افراد و تشکل‌هایی که تمایل دارند با قرارگاه همکاری داشته باشند استفاده کرده و از یکم تا یازدهم اسفندماه نیز بیشتر ظرفیت قرارگاه در حوزه برنامه‌ریزی برای عملیات و ورود در میدان باشد.

دبیر قرارگاه مردمی حضور در پایان با بیان این که اقدامات این قرارگاه از مدت‌ها قبل شروع شده که افراد می‌توانند جهت ارتباط با قرارگاه با شماره ۰۹۹۴۱۱۴۴۹۵۵ تماس بگیرند، افزود: از روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ مرکز پاسخگویی به شبهات در این قرارگاه ایجاد خواهد شد و مردم شبهاتی که در حوزه عملکرد دولت و دستاوردهای نظام برایشان ایجاد شده را می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۲۵۳۶۵۶۵۱۵۵ و ۵۶ مطرح و پاسخشان را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha