دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گلزاری

حوزه / کارشناس مذهبی جزیره هرمز در جشن تکلیف پسران گفت: سن تکلیف شروع و سرآغاز تحول و مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام عبدالحمید گلزاری کارشناس مذهبی جزیره هرمز در جشن تکلیف پسران که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، ضمن تبریک جشن عبودیت و بندگی برای نوجوانان اظهار داشت: همانطور که در درس و تکالیف مدرسه تلاش می‌کنید تا در مرحله علمی پیشرفت کنید، از این به بعد باید تلاش کنید تا در مرحله بندگی و عبودیت هم پیشرفت کنید.

وی افزود:‌ سن تکلیف شروع و سرآغاز تحول و مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است.

کارشناس مذهبی گفت: ورود به سن تکلیف یعنی حرکت به سمت کمال و در این مسیر است که مسئولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده انسان گذاشته می‌شود.

نماز نماد شکوهمند اتصال بنده به خالق است

هادی اوج هرمزی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه هرمز ضمن تبریک این روز مهم به دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده، اظهار داشت: امروز فصل جدیدی از زندگی برای شما شروع خواهد شد و انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرائض و واجبات خود تلاش می‌کند و این موجب خواهد شد تا هرگز اسیر هوای نفس نشود.

وی خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان از امروز در قالب ادای فریضه نماز، به صورت ویژه مستقیما با خدای مهربان ارتباط برقرار می‌کنید.

اوج هرمزی افزود: اگر انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند هرگز اسیر هوای نفس نمی شود.

وی از نماز به عنوان نماد شکوهمندی از اتصال انسان با خدا یاد کرد و اظهار داشت: افرادی که به سن تکلیف می رسد باید در کنار تمامی اعمال نیکی که انجام می دهند، به نماز توجه ویژه داشته باشند زیرا اعمال انسان در صورتی مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد که نماز وی مورد قبول واقع شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha