چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محفل انس با قرآن کریم

حوزه/ اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم در کتابخانه مرکزی اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، رضاقلی‌زاده در آیین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی وظیفه‌ای فراتر از امر اطلاع‌رسانی و آموزش دارند و بر همین مبنا با ایجاد محافل فرهنگی و اجتماعی به دنبال سامان‌دهی مخاطبان و شناسایی قابلیت‌های مخاطبان خود است.

وی افزود: با شروع اولین محفل قرآنی و عترت در این نهاد فرصتی فراهم شد تا در کنار نقش اجتماعی و فرهنگی، در ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآن نیز نقشی پررنگ ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امانت کتاب و محلی برای مطالعه به پایگاه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جامعه تبدیل شده است، گفت: با شروع اولین محفل قرآنی در کتابخانه مرکزی جلسات انس با قرآن کریم به صورت روزانه در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز در همه کتابخانه‌های عمومی محافل قرآنی خواهیم داشت.

رضاقلی‌زاده با اشاره به تأثیرات مثبت قرائت قرآن و اهمیت توجه به این موضوع، خاطرنشان کرد: طبق تأکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیث ثقلین تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت(ع) از ملزومات رسیدن به آرامش و مانع گمراهی در زندگی می‌شود.

وی بر اهتمام هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان بر ترویج قرآن کریم تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآن می‌تواند نقش مؤثر و مثبتی در زندگی افراد و در پیشرفت و تحقق آرمان‌های انسانی داشته باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha