شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
غفا

حوزه / همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجردانش آموزان نوش آبادی از مادر شهید متولی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر جمعی از دانش آموزان دبیرستان شهید سید فرهاد متولی به همراه مدیر و معلمان این دبیرستان و اعضای موکب امامزاده محمد نوش آباد(ع) به منزل معلم شهید سید فرهاد متولی آمدند تا درس تکریم و تجلیل خانواده معظم شهدا را در کلاس قدرشناسی مشق کنند و ره‌توشه مکتب‌داری و دینداری برگیرند.

علی اخباری مدیر دبیرستان شهید سید فرهاد متولی، خدمت در مدرسه‌ای متبرک با نام این شهید والامقام را همواره عامل گشایش امور مدرسه حتی در سخت‌ترین مراحل مدیریت دانست، آنچنان که سید فرهاد هر لحظه و زمان ناظر و حاضر بر امور مدرسه و هدایتگر آن است.

وی که خود نیز یادگار شهید قاسم اخباری و دومین شهید شهر نوش آباد و بزرگ شده در مکتب دینداری و ولایت‌مداری شهدا است، سید فرهاد را معلمی دانست که هنوز کلاس درسش تعطیل نشده و انوار هدایتش از بهشت برین بر فرش زمین می‌تابد و همچنان قلب‌ها را با عطر تربیت دینی خود تسخیر می‌کند.

حجت الاسلام مسلم کاظم‌زاده رابط فرهنگی مسجد و مدرسه شهید متولی نیز روحیه ایثارگری، مقاومت و فداکاری خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در این برهه خطیر فرهنگی اجتماعی، درس آموز و انسان ساز عنوان کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره موذن زنده‌یاد و خیر مدرسه ساز حاج سید دخیل متولی، پدر شهید سید فرهاد متولی، تربیت و پرورش گوهر جاودانه و گرانمایه‌ای چون سید فرهاد را محصول تربیت کانون گرم خانواده در دامان حاجیه خانم کبری جزائری مادر مومنه و ولایت مدار این شهید، مایه افتخار و مباهات برشمرد.

علی مکاریان مدیر سابق دبیرستان شهید سید فرهاد متولی نیز که بیش از دو دهه در این مدرسه سابقه مدیریتی داشته است، مدرسه سید فرهاد را خانه خود دانست که هر نوع خدمت و مدیریت فرهنگی آموزشی در آن داشته با اشراف و هدایت سید فرهاد بوده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهید سید فرهاد متولی معلم جوان، استاد جلسه قرائت قرآن محله و فرزند موذن زنده‌یاد و خیر مدرسه‌ساز مرحوم حاج سید دخیل متولی از خانواده‌های اصیل و سادات جلیل القدر، معتمد و محبوب مردم این منطقه بوده، همواره خانواده دانش‌آموزان برای ثبت‌نام فرزندانشان در این مدرسه و خیران برای کمک به آن از یکدیگر سبقت می‌گیرند، چون به این شهید والامقام و کمک‌های معنویش ارادت، اعتقاد و علاقه خاصی دارند.

مادر شهید سید فرهاد متولی نیز در این دیدار که هنوز داغ جگرسوز حسرت آخرین خداحافظی و بوسیدن فرزندش در قلبش شعله می‌کشد و بر آن سنگینی می‌کند، از آخرین لحظه وداع پسرش گفت که مادر را در آغوش نکشید و بدون خداحافظی و به عمد رفت تا مهر مادری مانع راهش نشود.

وی از سید فرهادی سخن گفت که وقتی او از برجای گذاشتن کیف و کتب درسی و ساعت مچیش در دوران دبیرستان و تظاهرات مدرسه امام خمینی(ره) کاشان غصه می‌خورد، فرهاد به او درس داد که مادرجان در دفاع از آرمان‌های ارزشی و انقلابی و در برابر ظلم و جور استکبار طاغوت باید جان داد.

مادر شهید متولی بهترین و ناب‌ترین پیام سید فرهاد را بصیرت مداری، زمان شناسی و ولایت مداری عنوان کرد که با وجود قبولی در مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد تهران (فرهنگیان فعلی) و رها کردن تحصیل دانشگاه به جبهه رفت و در پاسخ اصرار آنها برای بازگشت به دانشگاه گفت، دانشگاه امام زمان(ع) را انتخاب کرده است.

خانواده شهید متولی در پایان این دیدار با اهدای قطعه‌ای متبرک از فرش آستان عرشی حرم امام رضا(ع) و هدیه متبرک رضوی از زحمات ۲۰ ساله مدیر سابق مدرسه شهید متولی تقدیر کردند.

دبیرستان شهید سید فرهاد متولی(متوسطه اول) همواره صاحب نام و موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی بوده و دانش آموزان آن در مسابقات استانی و شهرستانی احکام، تفسیر، شعر، تواشیح، فوتبال، وبلاگ نویسی، نقالی، طراحی با ذغال و عروسک گردانی دارای مقام بوده‌اند، همچنین در تمام مناسبت‌ها و مواقع ضروری به کمک مردم می‌آیند و از ظرفیت آن برای کمک‌های نوع دوستانه از جمله رزمایش مومنانه مدرسه شهید متولی نوش آباد با راه اندازی کارگاه دوخت ماسک در دوره کرونا با حضور نیروهای بسیج مردمی استفاده شد.

شایان ذکر است شهید سید فرهاد متولی دانشجوی تربیت معلم در ۲۳ اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید و پیکرش پس از ۲۷ ماه چشم انتظاری خانواده در شلمچه پیدا شد و در روز عید فطر سال ۶۳ در میان انبوه مردم عزادار و شهید پرور شهر نوش‌آباد تشییع و در گلزار شهدا در کنار سایر همرزمان شهیدش و در جوار بارگاه امامزاده محمد بن زید بن حسن بن علی (ع) شهر نوش آباد به خاک سپره شد.

انتهای پیام. /

دانش آموزان نوش آبادی از مادر شهید متولی تجلیل کردند

دانش آموزان نوش آبادی از مادر شهید متولی تجلیل کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha