یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما پیش از انقلاب در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که اختلافات و دو دستگی‌ها به همه جا نفوذ کرده بود اما با وجود امام (ره) همه سیاهی‌ها برطرف شد، وحدت، انسجام و همدلی با امام جامعه شکل گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار با جمعی از زندانیان سیاسی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در بحارالانوار و سفینه‌البحار از امام موسی کاظم(ع) نقل شده مردی از اهل قم قیام می‌کند، افرادی دور او جمع می‌شوند که در استقامت مانند پاره‌های آهن هستند، طوفان‌ها نمی‌توانند این آدم‌ها را از جایشان تکان بدهند، این‌ها از جنگ خسته نمی‌شوند، ترس در وجودشان نیست، این‌ها توکلشان فقط به خداست، در عاقبت این متقین هستند که به نتیجه می‌رسند.

وی ادامه داد: این حدیث مصداق بارز شماست، قدر خود را بدانید، خدا شما را خواسته که در مسیر «و جاهدوا فی الله حق جهاده» قرار گرفته‌اید، خدای متعال در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید کسانی که در راه خدا استقامت کنند، فرشتگان بر دل‌هایشان نازل می‌شوند و به آن‌ها می‌گویند نترسید و اندوهگین نباشید، بهشت بر شما بشارت باد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هم شیاطین بر برخی دل‌ها نازل می‌شوند و هم فرشتگان بر دل‌های عده‌ای نازل می‌شوند، خدای متعال در آیه ۲۲۲ سوره شعراء می‌فرماید شیاطین بر دل آدم‌های دروغگوی گنهکار نازل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما پیش از انقلاب در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که اختلافات و دو دستگی‌ها به همه جا نفوذ کرده بود اما با وجود امام(ره) همه سیاهی‌ها برطرف شد، وحدت، انسجام و همدلی با امام جامعه شکل گرفت، اکنون هم با وجود رهبر حکیم انقلاب اسلامی همان روند ادامه پیدا می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: آن چیزی که در آن زمان به فرزندان انقلاب دل و جرأت و امید می‌داد، توکل به خدا و امید به آینده از طریق آیات و روایات بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در ابتدای قیام امام(ره) اگر حتی یک نفر به جمع انقلابیون اضافه می‌شد، همه بسیار خوشحال می‌شدند، امروز می‌بینیم هر روز در واشنگتن، لندن، نیویورک و شهرهای مختلف دنیا چند صد هزار نفر علیه صهیونیست‌ها شعار می‌دهند، شما این‌ها را پای کار آوردید، اگر آن شلاق‌ها را در زندان‌های ساواک نخورده بودید، خدا امروز این پاداش را به شما نمی‌داد، این بر شما مبارک باشد.

وی یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر از اهمیت خواص جامعه سخن گفتند، ما در جامعه هر چه بگردیم خاص‌تر از شما پیدا نمی‌کنیم، البته خیلی‌ها تربیت شده مکتب شما و نتیجه مقاومت شما هستند اما خاص‌تر از شما نیستند، چون شما پیشکسوت و پرچمدار بودید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: انتظار می‌رود شما در عرصه انتخابات، ۲۲ بهمن، روز قدس، نماز جمعه و همه شعائر الهی فرمانده باشید، خواص باید همت‌شان را بالا ببرند تا همه در کنار هم بتوانیم انقلاب را با جلوه‌های شکوهمندی که دارد به نسل جدید بسپاریم.

وی عنوان کرد: امروز همه دنیا با نام مقاومت اسلامی علیه دشمنان اسلام به لرزه در می‌آید، خیلی وضعمان شکرانه است و باید به‌خاطر این وضعیت خدا را شاکر باشیم، خدای متعال در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء می‌فرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یعنی (و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد).

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: امام صادق(ع) در تأویل سوره فجر فرمودند «والفجر» وجود نازنین امام زمان(عج) است، «و لیال عشر» از امام حسن عسکری(ع) تا امام حسن مجتبی(ع) است، «والشفع» وجود نازنین امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) است، «والوتر» وجود یگانه عالم هستی یعنی پیامبر(ص) است، «واللیل اذا یسر» دولت حبتر است، این دولت حبتر به دولت امام زمان(عج) وصل می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این‌ها نتیجه زحمات شما و پیش‌بینی ائمه(ع) است که در روایات می‌بینیم، در مجمع‌البحرین مرحوم طریحی در معنای حبتر نوشته شده این دولتی قصیرالمدت است، دولت به معنای حکومت اسلامی است، این دولتی که قبل از دولت امام زمان(عج) شکل می‌گیرد، نزد خدا پسندیده است و به آن قسم یاد شده است، این دولت خیلی طول نمی‌کشد و ان‌شاءالله به دولت امام زمان(عج) وصل می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha