سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان پیوند امام و امت را نعمتی بزرگ عنوان کرد که تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است، گفت: این پیوند و اعتماد قلبی بود که توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند و در ادامه به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در مراسم گرامیداشت روز نیروی هوایی در پایگاه شهید نوژه، با بیان اینکه حضور امروز ما در جمع خلبانان و پرسنل نیروی‌ هوایی، تقدیر از خدمات و مجاهدت‌های شماست، اظهار داشت: روز ۱۹ بهمن، روز افتخار آفرینی نیروی هوایی ارتش است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه امروز قدرت در دستان مردم است، اظهار کرد: ساختار سیاسی کشور به نحوی است که مسئولان کشور با نظر مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: باید از حرکت تاریخی خلبانان نیروی هوایی ارتش در سال ۵۷ یاد کنیم، تصمیمی تاریخی که ممکن بود هزینه‌های فراوانی برای آنها داشته باشد اما به دیدار حضرت امام(ره) رفتند و با ایشان بیعت کردند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و توانست در برابر مستکبران عالم ایستادگی کند، به علت نقش و حضور مردم بود، گفت: از نظر واقعیت تاریخی و هم از منظر روایات و آموزه‌های دینی، مردم ستون خیمه جامعه هستند و هیچ خیمه‌ای بدون حضور مردم برافراشته نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی پیروز شد، چون مردم در میدان حضور داشتند، یادآور شد: در دوران مشروطیت نیز اتفاق‌هایی شبیه انقلاب رخ داد اما تفاوت آن با انقلاب اسلامی حضور و نقش مردم بود که به معنای واقعی کلمه توانستند اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه با انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی در جامعه توسعه پیدا کرد، گفت: امروز نیز بازهم این مردم هستند که می‌توانند کار را به پیش ببرند.

وی یادآور شد: حضرت امیر(ع) در نامه‌ای به مالک فرمودند، آنچه ستون و خیمه جامعه را نگه داشته و امنیت و مقاومت ایجاد می‌کند و اجازه حرکت به دشمن را نمی‌دهد، حضور مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه در طول ۴۵ سال گذشته در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی در کشور داشته‌ایم، اظهار کرد: شما جوانان این آب و خاک در نیروهای مسلح انصافا برای ملت ایران سربلندی ایجاد کردید.

وی با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای قدرت طلبی‌ها و زورگویی‌هاست، خاطرنشان کرد: دشمنان و مستکبران اگر زورشان برسد، برای رسیدن به اهدافشان همه کار انجام می‌دهند، به بیان دیگر حقوق بشر برای کشورهای استکباری معنایی ندارد اما آنچه می‌تواند کشوری را در مقابل کشورهای زورگو مقاوم کند، قدرت نظامی است.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: امروز در دنیایی زندگی نمی‌کنیم که سازمان‌های بین المللی اجازه ظلم و کودک کشی را به کسی ندهند، نمونه آن را نیز در غزه مشاهده می‌کنیم و می‌توان گفت غزه بهترین تجربه در این عرصه است.

وی با تأکید بر اینکه دنیای امروز، دنیایی نیست که با منطق اداره شود، یادآور شد: اگر امروز قدرت نداشته باشید، از بین خواهید رفت، بنابراین اینکه دشمن جرأت حمله به کشور را ندارد، به خاطر قدرت نظامی جمهوری اسلامی و توان شما است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی را مردم به پیروزی رساندند و همین مردم نیز آن را استمرار خواهند بخشید، گفت: البته ضعف‌هایی نیز در برخی عرصه‌ها خصوصا مسائل اقتصادی داریم که با بررسی‌ها متوجه می‌شویم آنجایی که انقلابی و جهادی عمل شده و به جوانان اعتماد کردیم، به موفقیت دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه برخی از نفوذی‌ها با رانت‌خواری‌های خود به مردم و کشور خیانت کردند، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل همین نفوذی‌ها با عقب افتادگی‌هایی در برخی صنعت‌ها روبرو هستیم که برای رفع آن باید نگاه و تفکری ترویج شود که به جوانان به معنای واقعی کلمه اعتماد شود.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه امیدواریم مردم حضوری جدی‌تر در عرصه انتخابات داشته باشند، ابراز کرد: تغییر و تحول‌ها در مدیریت‌ها با نوع انتخاب مردم رخ می‌دهد.

وی پیوند امام و امت را نعمتی بزرگ عنوان کرد که تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است، خاطرنشان کرد: این پیوند و اعتماد قلبی بود که توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند و در ادامه به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با اشاره به اینکه در کنار همه این موارد نباید از از امدادهای غیبی غفلت کنیم، گفت: در تمامی این سال‌ها و با وجود همه هجمه‌ها و دشمنی‌ها بازهم شاهد پیشرفت‌ها و اقتدار ایران اسلامی هستیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha