یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
چهارمین نشست از سلسله نشست های خطابات قانونیه به همت میز تخصصی ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی(ره) از مجموعه طرح های بنیاد شیخ انصاری(ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی با موضوع «خطابات قانونیه و تزاحمات اجرا» و حجت الاسلام اسدپور با موضوع «سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی(ره)» به ارائه بحث پرداختند.

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی (ص) تأکید کرد: در جامعه اسلامی تلاش کنیم که قلب هایمان ظرف قرآن شود. اگر در سبک و سیره زندگی ما آموزه‌های قرآنی جاری نباشد و در خانه‌ها قرآن تلاوت نشود به یک خرابه می‌ماند. در خرابه فرشتگان نمی‌آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت امروزجمعه ۲۰ بهمن ماه در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی (ص) در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت گفت: ما قرآن را در چند شکل متفاوت پیدا می‌کنیم، اولین شکل قرآن شکل مکتوب آن است که ما در خانه‌هایمان داریم و نگهداری می‌کنیم.

وی در ادامه به اهمیت خواندن قرآن در خانه اشاره کرد و افزود: کلمات قرآن نورانیت خاصی دارد. همچنین شکل دیگر وجود قرآن، شکل صوتی و در قالب اصوات است؛ تمامی صداها و الفاظ قرآن نورانی است لذا سفارش شده است با خواندن قرآن خانه‌هایتان را نورانی کنید.

وی ادامه داد: هنگام خواندن قرآن پاکیزه باشید. حقیقت قرآن چیزی نیست که در برگه کاغذ است، حقیقت آن در قلب‌هاست، در قلب کسانی که خداوند متعال به آنها عطا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین دولابی در ادامه به مرتبه چهارم از اشکال قرآن اشاره کرد و توضیح داد: گاهی وجود انسان مکسره قرآن می‌شود، اخلاق پیغمبر قرآنی بود و وجودش قرآن مجسم بود؛ اگر انسان تلاش کند وجود خود را به قرآن نزدیک کند می‌تواند در سایه انس با قرآن، آرام آرام کلام نورانی حق را به دل و جانش وارد کند و در ادامه تبدیل به وجهه علمی قرآن شود.

وی افزود: در جامعه اسلامی تلاش کنیم تلاش کنید که قلب هایمان ظرف قرآن شود. اگر در سبک و سیره زندگی ما آموزه‌های قرآنی جاری نباشد و در خانه‌ها قرآن تلاوت نشود به یک خرابه می‌ماند. در خرابه فرشتگان نمی‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha