سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1137179
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
تقدیر

حوزه/جلسه تقدیر از طلاب استعداد برتر هرمزگان با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، همکاران مدیریت و آقای سابکی از مرکز خدمات حوزه‌ علمیه این استان صورت گرفت. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، جلسه تقدیر از طلاب استعداد برتر در هرمزگان، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان، خانم عباسی، همکاران مدیریت و آقای سابکی از مرکز خدمات حوزه‌ علمیه هرمزگان در مدیریت این استان صورت گرفت.

در این جلسه مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان بعد از اشاره به آیه "و من یومن باالله یهدی قلبه" اظهار داشت: هدایت الهی ثمره ایمان قلبی است، نخبه به عنوان یک توصیف ارزشی، آن انسان صاحب استعداد پر کار و پر تلاش است که از هدایت الهی بهره گرفته باشد، این آنات و لحظات بزرگان که به یک حقیقتی دست پیدا کردند کار خدا است و این همان هدایت الهی است، پس باید نعمت الهی را شکر کرد (واشکروا نعمت الله ان کنتم ایاه تعبدون).

تقدیر از استعدادهای برتر طلاب هرمزگانی


وی در ادامه بیان کرد: لازم است نخبگان تقوا را رعایت کنند(ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین) و به استعدادی که خداوند به آنان داده است مغرور نشوند و خواص به وظایف خود آگاه باشند و در قبال این نعمت استعداد خدادادی خود را مسئول بدانند آن مسئولیت این است که این نعمت را در جای خود صرف نمایند.

خانم عباسی در ضمن سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری اشاره داشت: یک توصیه اجتماعی اینکه از نخبگان تقدیر شود و بنده در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی کشور تا نفس دارم ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد می‌دانم که این حرکت، حرکت با برکتی است و یکی از چیزهایی که جا دارد جامعه نخبگانی روی آن تعمق کنند و فکر کننداصل مقوله نخبگی و مفهوم نخبگی است، یک نگاه عالمانه و حکیمانه به اصل نخبگی بکنید نخبگان به عنوان کارگزاران نظام نخبه پروری کنند.

حجت الاسلام سابکی، معاون فرهنگی و معیشت مرکز خدمات در ادامه اشاره کرد: سرکار خانم عطاالهی تنها نخبه فرهنگی و تحصیلی در هرمزگان است؛ که از تلاش های خانم زینب عطاالهی، و خانم رئیسی از مدرسه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس و خانم مریم السادات مولایی از مدرسه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس در امر رسیدن به مرحله استعداد برتر تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی بیان داشت: ما در راستای پاسخگوی به مشکلات معیشتی طلاب نخبه آمادگی داریم و طلاب و اساتید گرانقدر می‌توانند در این زمینه اقدام نمایند.

تقدیر از استعدادهای برتر طلاب هرمزگانی

حجت الاسلام سابکی اشاره کرد: قبل از این جلسه، در دو شهر رودان از خانم مریم صالحی در مدرسه علمیه نرجسیه و در پارسیان از خانم سیده صدیقه موسوی در مدرسه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) تقدیر شده است.

در پایان طلاب و اساتید استعدادبرتر، درخواست‌ها و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha