دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
از ضریح مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) در قم رونمایی شد

حوزه/ همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضریح امامزاده موسی مبرقع (ع) قم شامل اصلاح و طراحی جدید سنگ مزار امامزاده با حضور مردم، خادمان و زائران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز ۲۲ بهمن ماه طی سخنانی در این مراسم، احیای بقاع متبرکه قم را اقدامی مبارک دانست و گفت: باید از همه کسانی که این بقاع را حفظ کرده اند قدردانی کنیم و بر ادامه گسترش و بازسازی و توسعه صحن‌های این بقعه مبارک اقدام کرد.

وی زیارت قبور را باعث ایجاد درجات و تقویت توحید در انسان دانست و گفت: راه توحید، خداشناسی و قرب الهی را باید از بزرگان، زیارت ائمه علیهم السلام و فرزندان و نوادگان آنان دنبال کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: باید زیارت همه امامزادگان را مغتنم بشماریم و برای ارتقاء روحی و معنوی خود از این امامزادگان بهره ببریم.

وی افزود: قم افتخار دارد حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت موسی مبرقع علیه السلام که فرزندان بلافصل امامان معصوم هستند را در دل خود دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه‌ علمیه قم بیان کرد: در روایات از قم به عنوان حرم اهل بیت علیهم السلام یاد شده است و این دو شخصیت نعمت‌های بزرگی هستند که مزار و بارگاه آنان در قم قرار دارد.

وی بر معرفی این بقعه متبرکه تاکید کرد و گفت: برای تقویت گردشگری مذهبی، تکریم، احترام و حضور بیشتر مردم سایر مناطق دنیا و در جهت معرفی این شخصیت عظیم باید اهتمام کرد.

در ابتدای این مراسم، ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم و رئیس هیئت امنای امامزاده موسی مبرقع علیه السلام، گفت: این طرح شامل اصلاح و طرح جدید سنگ مزار بقعه این امامزاده است که با حمایت یک میلیارد تومانی خیران و با هنر نمایی هنرمندان قمی انجام شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha