یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب

حوزه/ مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور اکثر نمایندگان در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: شکرگزار حضور پرشور مردم بزرگ ایران در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در جای جای ایران هستیم که برگ زرینی را در کتاب قطور یادمان انقلاب افزود و مردم ایران به ندای رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران لبیک گفتند.

وی ابراز داشت: ایرانیان عزیز با این حضور پرشور، سیلی محکمی به صورت بدخواهان، بهائیت کثیف، مزدوران استکبار و ... کوبیدند و با وجود مشکلات موجود در کشور، صحنه را خالی نگذاشته و در کف میدان حضور پیدا کردند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: ان شاءالله یازدهم اسفندماه امسال نیز ملت بزرگ ایران با حضور پرشور خود پای صندوق های رأی، سیلی محکم دیگری را بر صورت استکبار جهانی خواهند کوبید.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه + تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: امروز یهود و استکبار جهانی به دنبال از بین بردن انسجام در داخل کشور است و انتخابات را نشانه گرفته اند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی اظهار داشت: بحمدالله بخش قابل توجهی از نمایندگان طلاب و فضلا در دهه مبارک فجر به مناطق خود رفته و با جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب، فعالیت تبلیغی مناسبی داشته که جای تقدیر دارد و ان شاءالله برای انتخابات نیز با همین شور و حرارت برای مشارکت حداکثری تلاش خواهند کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان به بیان برخی انتظارات و برنامه ها برای تقویت این مجمع پرداخت.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه + تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه به ارائه گزارش مالی یک ساله هیئت رئیسه دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عسگری، نماینده طلاب خمینی شهر به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: اهمیت مساله انتخابات بر کسی پوشیده نیست و باید تجربیات موفق تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی را به اشتراک گذاشت تا تمام مبلغان بتوانند از آن استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای تقویت مشارکت حداکثری، هویت بخشی به رأی اولی هاست و برگزاری همایش و جلسات گوناگون با موضوعاتی همچون ایران قوی و ایجاد حس هویت ملی برای آنان می تواند مشارکت را بالا ببرد.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه + تصاویر

نماینده طلاب خمینی شهر در پایان ابراز داشت: جلسه با خانواده های دانش آموزان، تأثیرگذاری بر روی معلمان، تولید و عرضه محتوای مناسب، ایجاد کافه گفت و گو، استفاده از اماکن مذهبی همچون امامزادگان، استفاده از ظرفیت جشن بزرگ نیمه شعبان و ... از جمله راهکارهایی است که می تواند در تحقق مشارکت حداکثری کمک نماید.

حجت الاسلام والمسلمین صبوحی، نماینده طلاب منطقه کاشان نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: بالاترین رسالت امروزِ حوزه های علمیه، امر به معروف و نهی از منکر است؛ حتی بحث جهاد تبیینی هم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هست، چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست و باید به این مسئله مهم پرداخت.

نماینده طلاب منطقه کاشان به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: در این حدیث آمده است: سُئلَ عَن الإمامِ الصّادقِ علیه السلام : عَن الأمرِ بِالمَعروفِ و النَّهیِ عَنِ المُنکَرِ أ واجبٌ هوَ عَلَی الاُمَّةِ جَمیعا؟ قالَ : لا ، فَقیلَ : و لِمَ ؟ قالَ : إنَّما هُوَ عَلَی القَوِیِّ المُطاعِ العالِمِ بِالمَعروفِ مِنَ المُنکَرِ ، لا عَلَی الضَّعَفَةِ الّذینَ لا یَهتَدونَ سَبیلاً ، إلی أیٍّ مِن أیٍّ یَقولُ ، إلَی الحَقِّ أم إلَی الباطِلِ ؟! و الدَّلیلُ عَلی ذلکَ مِن کِتابِ اللّه ِ قَولُ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ : «وَ لْتَکُنْ مِنکُمْ اُمَّةٌ یَدْعونَ إلَی الخَیْرِ···» / از امام صادق علیه السلام سؤال شد : آیا امر به معروف و نهی از منکر بر همه امت واجب است ؟ حضرت فرمود : واجب نیست. عرض شد: چرا؟ فرمود: زیرا این کار بر عهده کسی است که قدرت داشته باشد، از او حرف شنوی داشته باشند و خوب را از بد باز شناسد؛ نه بر افراد ناتوانی که راه و چاه را تشخیص نمی دهند و نمی دانند از چه به چه دعوت کنند، به باطل یا به حق. دلیل این سخن از کتاب خداوند، این سخن خداوند عزّ و جلّ است که می فرماید: «باید از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند···».

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه + تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین صبوحی خاطرنشان ساخت: حوزه باید قوی و مطاع باشد؛ چراکه اگر حوزه ای قوی و مطاع نباشد، حرف او در جامعه خریدار نخواهد داشت.

وی بیان داشت: اگر حوزه بخواهد با قوت بوده و جلودار باشد، باید برای خود طرح و برنامه داشته باشد؛ حوزه ای که برای خود طرح نداشته باشد، در طرح دیگران قرار خواهد گرفت؛ همچنین حوزه ای که بازیگر صحنه ها نباشد، بازیچه خواهد شد.

نماینده طلاب منطقه کاشان در پایان اظهار داشت: امروز بالاترین امر به معروف، تشویق و توجیه مردم برای حضور گسترده در انتخابات است.

برگزاری انتخابات، برنامه بعدی مجمع عمومی بود که با رأی نمایندگان طلاب، حجت الاسلام والمسلمین حسین نقوی، نماینده طلاب و فضلای فامنین به عنوان منشی دوم هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب انتخاب شد.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه + تصاویر

گفتنی است در این جلسه به مناسبت اعیاد شعبانیه از نمایندگان جانباز و ایثارگر نیز تقدیر به عمل آمد.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه + تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha