شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: از ابعاد مهم حماسه حضور مردم در ۲۲ بهمن این حقیقت است که تبلیغات رسانه‌های دشمن، وسوسه‌های خناسان و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نتوانست عزم ملت ایران را سست نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با تقدیر از حضور دشمن شکن مردم خوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مرجعیت دینی و با حضور گسترده مردم به پیروزی رسید، در حقیقت تجلی و ترجمان عینی «فَمَن یکفُر بِالطّاغوتِ وَ یؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی» بود.

وی ادامه داد: کفر به طاغوت، یعنی استقلال هویّت ایمانی مردم ایران از اندیشه‌های مادی و ضد دینی که ایران را به پیروزی رساند و توان دین در اداره جامعه را آشکار ساخت، مردم شگفتی‌آفرین ایران اسلامی، با حماسه حضور آگاهانه در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن، در یاری جبهه حق و انجام تکلیف دینی و انقلابی خود، رحمت و برکات الهی و رضایت قلب مبارک حضرت بقیة الله(عج) را به‌دست آوردند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: از ابعاد مهم حماسه حضور مردم در ۲۲ بهمن این حقیقت است که تبلیغات رسانه‌های دشمن، وسوسه‌های خناسان و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نتوانست عزم ملت ایران را سست نماید.

وی گفت: حضور وفادارانه و بصیرت‌مدار مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و دیگر میدان‌های مجاهدت نشان داده که مشکلات اقتصادی و معیشتی گرچه در تدبیر و مدیریت زندگی اخلال ایجاد کرده اما در تحلیل، این مردم فهیم دچار اشتباه محاسباتی نشده‌اند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: معنای این حضور حماسی با توجه به زمینه اقتصادی نامطلوب آن است که اولاً اگرچه عموم مردم از ضعف‌ها و تقصیرها گلایه‌مند و ناراضی‌اند و از مسئولان گله‌مندند، لکن میان اصل انقلاب با وضع موجود تفکیک قائل‌اند، یعنی ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های موجود را مربوط به اصل انقلاب نمی‌دانند و ثانیاً تحلیل دقیق و درستی از وضع موجود و ریشه‌های شکل‌گیری آن دارند.

وی تصریح کرد: درواقع، پیام این حضور حماسی، با وجود شدت مشکلات اقتصادی، آن است که مردم با آگاهی از فشارهای خارجی به عنوان یکی از مهم‌ترین ریشه‌های مشکلات اقتصادی موجود و تلاش دشمنان برای ایجاد دوگانه میان حل مشکلات و عدول از انقلابی‌گری، برخلاف خواست دشمنان، راه‌حل مشکلات را نه در تسلیم در برابر دشمنان، بلکه در پشتیبانی از کارگزاران انقلابی می‌دانند، بنابراین، این حضور حماسی هم مصونیت‌بخش کشور در برابر تهاجم ترکیبی دشمنان (با تمرکز بر جنگ شناختی) بوده و هم نقطه قوت و اتکایی برای مسئولان است تا با وقوف به پشتیبانی ملت، با عزم راسخ برای گره‌گشایی از مشکلات آنان اقدام کنند.

امام جمعه خوی ادامه داد: برهمین مبنا است که می‌توان انتظار داشت انتخابات ۱۱ اسفند با حضور پرشور مردم سدّ محکمی از بازدارندگی و اقتدار را فراروی دشمنان قرار دهد و فصل نوینی را در پیشرفت ایران اسلامی و انقلابی، بگشاید.

وی اضافه کرد: در گفتمان جمهوری اسلامی، این مردم‌اند که کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست هستند و به برکت التزام به اصل فاخر مکتب اسلام ناب، یعنی اصل امامت و ولایت، هیچ‌گاه سیاست‌زده و بازی‌خورده نخواهند شد و ان‌شاء‌الله در این دو انتخابات سرنوشت‌ساز، مردم حق و تکلیف خود را در می‌شناسند و برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha