یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: امروز یک رای شما ریختن رای به صندوق اقتدار ایران، ناامید کننده دشمنان، امید بخش به محور مقاومت و یاران انقلاب و اسلام در عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: از ملت هوشیار و بیدارمان که در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور چشمگیر و خیره کننده ای داشتند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نسل امروز و گروه‌های مختلف نشان دادند که همچنان می‌دانند انقلاب اسلامی چه پدیده‌ای بود و چه عزت و عظمتی به ارمغان آورد. ما مردمان اسیر استکبار بودیم و حاکمان کشور عیاشان و فاسدان عالم بودند و همه حیات ما در همه ابعاد در معرض آسیب بود اما امام (ره) آمد و قم به پا خاست و جوانان سینه سپر کردند و این نهضت بزرگ را پدید آوردند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه حماسه ۲۲ بهمن نشان از این بیداری و روح حماسی مردم بود، افزود: پیام این حماسه برای دشمنان عالم اسلام و ایران مقتدر آن بود که به برخی از علائم گمراه کننده نگاه نکنید، گوهر انقلاب اسلامی همچنان درخشان است، روح و فرهنگ مقاومت و معنویت انقلاب اسلامی همچنان زنده است و در ۲۲ بهمن خود را نشان داد.

وی خطاب به دشمنان گفت: فریب نخورید، اسیر معادلات غلط نشوید و بدانید ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ همان شکوه ۱۳۵۷ بود. این سیل خروشان، فریادهای رسا و عظمت در ایران و محور مقاومت متجلی است. خیال خام نبرید ملت ایران بیدار است و در مقابل فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل خدا شما را شکست خواهد داد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: پیام این حماسه به مسئولان آن است که به همت، دانش و کارشناسی خود بیفزایید و تلاشتان را مضاعف کنید تا گره از کارهای مردم گشوده شود. این ملت فداکار و پای کار ایران است و همراه انقلاب و آرمان های الهی است. از همه تلاش‎ها تشکر می‎کنیم، بسیاری از مسئولان شبانه روز تلاش می‌کنند اما باز هم باید آن را مضاعف کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو نیازمند یک مشارکت خوب و بسیار چشمگیر است، گفت: انتخابات مجلس بسیار مهم است و نباید تحت تاثیر حرف‌های ناصحیح قرار گرفت. مجلس هم قانون گذار است و هم ناظر و هم آفریننده دولت‌ها است و به دولت ها رای می‌دهد. این سه کارکرد با نمایندگان شما و آرای شما شکل می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: انتخابات خبرگان بسیار موثر و از نقاط عطف تاریخ ما است؛ همه کسانی که دل در گرو ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دارند و به اقتدار و عظمت ایران می اندیشند، وظیفه قاطعانه آن‌ها مشارکت در انتخابات است.

وی تاکید کرد: مشارکت در انتخابات تنها وظیفه پیشگامان و جامعه حزب الهی نیست بلکه آن‌ها وظیفه دارند مبین و مبلغ باشند و دستاوردهای انقلاب را تبلیغ کنند و جامعه را دلگرم به حضور کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: امروز یک رای شما رای به اقتدار ایران، ناامید کننده دشمنان و امید بخش محور مقاومت و یاران انقلاب و اسلام در عالم است.

وی اضافه کرد: شهر قم باید نماد فرهنگ ناب اسلامی باشد و همه ما در این زمینه وظیفه داریم. قم قهرمان نماد دین داری، عفت، پاکدامنی و رعایت ارزش‌ها و اخلاق است و همه وظیفه داریم با روش‌های درست و با برنامه ریزی جایگاه معنوی و اخلاقی قم را ارتقا بدهیم. منظر قم باید منظر معنوی و ایمانی باشد.

وی با اشاره به اینکه نماد و چیدمان شهری قم باید با محوریت حرم، جمکران و حوزه علمیه سامان دهی شود، بیان کرد: وضع موجود قم از بسیاری از جاها بهتر است اما نباید به این بسنده کنیم. همه وظیفه داریم به ندای رهبر معظم انقلاب و مراجع عالی قدر پاسخ دهیم و پاسدار ارزش‌های الهی و خون شهدا باشیم.

امام جمعه قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: کشور ما و بسیاری از مناطق عالم افتخار بزرگداشت ایام میلاد منجی جهان و امام موعود(عج) را دارند و از میان همه عالم، قم به عنوان شهر جهاد و اجتهاد، افتخار عرض ادب ویژه به پیشگاه مولا و مقتدای غایب از انظار را دارد.

وی اظهار کرد: جشن های باشکوه نیمه شعبان و سیل خروشانی که در ایام نیمه شعبان از ایران و جهان به قم می آیند یک اتفاق بزرگ در عالم فرهنگ و معنویت است. امیدواریم امسال نیز شاهد شکوه شعبان در نیمه آن باشیم. از مسئولان، ستادهای مسؤول و همه مردم پر شور و جوانانی که شکوه شعبان و نیمه آن را پاس می‌دارند، سپاسگزاریم و امیدواریم که بازهم شاهد خلق یک حماسه معنوی و مهدوی در قم، ایران و جهان باشیم.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: در ماه بزرگ و شریف شعبان قرار داریم که ماه دعا، مناجات، عبادت و تقرب به سوی خداوند است. هم شما را به بهره گیری از این ماه فرصت ناب عرفانی، معنوی و رعایت تقوا و پرهیزکاری در همه احوال و شئون دعوت می‌کنم.

وی ادامه داد: ماه های رجب و شعبان دو بعد موضوعی و طریقی دارد؛ این دو ماه اوقات ویژه خداوند است و همه فرصت‌های این دوماه ایام الله است که هم ذاتا فروغ درخشش دارد و هم پلکانی برای صعود به قله ماه شریف رمضان است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: دعا و زیارت موضوع مهمی است که اگر چه در ادیان الهی و قرآن ریشه دارد اما در مکتب اهل بیت (ع) دو بال حرکت است. دعا منظومه بسیار بزرگ و منبع غنی انسانی سازی است که در جای دیگر نیست. دعا و زیارت اولیای الهی دو پدیده و حقیقت نابی است که در منظومه خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به اوج رسیده است.

وی اظهار کرد: صحیفه سجادیه و دعاها و مناجات‌های دلنشین و انسان ساز اختصاص به مکتب اهل بیت (ع) دارد. دعا و مناجات در همه ادیان الهی جا دارد اما به درخشش و شکوه مکتب اهل بیت نیست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دعا و زیارت اولیاء الهی دو سرمایه بزرگ همه امت اسلام است، اضافه کرد: سلسله نورانی دعاها و مناجات‎ گنج بی پایان است و راه و رسم عبودیت و پیمودن سلوک الی الله است.

وی با اشاره به اینکه هر الهی در مناجات شعبانیه، یک منزلگاهی نو برای سلوک الی الله است، بیان کرد: در ابتدای مناجات شعبانیه می‌گوید تو ابتدا خدا را بخوان و صدا کن اما در جایی به قدری به اوج می رسد که می‌گوید« إلٰهِی انْظُرْ إِلَیَّ نَظَرَ مَنْ نادَیْتَهُ فَأَجابَکَ» خدایا ما را در جایی قرار بده که تو آن‌ها را خواندی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha