شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قریشی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: یکی از مباحثی که از آیات و روایات استفاده می شود این است که در تحلیل مسائل جامعه باید به صورت کلان نگاه کنیم و جزئی نگری موجب اشتباه در محاسبات خواهد بود و مسلمان به عنوان یک فرد در افعال شخصی دقیق و جزئی نگاه کند اما در مباحث جامعه و سرنوشت مسلمانان و جامعه انسانی کلی نگر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش پرچم‌داران اندیشه که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ماه مبارک شعبان است و باید تلاش کنیم که در این ماه ضمن رضایت نبی اکرم خودمان را برای ورود به ماه رمضان آماده کنیم.

وی افزود: یکی از مباحثی که از آیات و روایات استفاده می شود این است که در تحلیل مسائل جامعه باید به صورت کلان نگاه کنیم و جزئی نگری موجب اشتباه در محاسبات خواهد بود و مسلمان به عنوان یک فرد در افعال شخصی دقیق و جزئی نگاه کند اما در مباحث جامعه و سرنوشت مسلمانان و جامعه انسانی کلی نگر باشد.

امام جمعه ارومیه گفت: در انتخابات پیش رو باید به مسائل کلان کشور نگاه کنیم و انتخابات یک فریضه است و مجلس شورای اسلام و انتخاب نمایندگان برای کشور قدرت ملی می آورد و این مسئله امنیت ملی را تقویت می‌کند و زمینه را برای کارهای کلان آماده می کند.

وی تصریح کرد: مومن و مسلمان باید نگاه کلان داشته باشد و اگر به انقلاب نگاه کلان نداشته باشیم با شکست مواجه خواهیم شد، انقلاب اسلامی در عصری به پا خواست که دنیا در دست شرق و غرب بود و امروز ابر قدرت شوروی از بین رفت و آمریکا نیز در حال افول است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی وقتی آمریکا کشتی خودرا حرکت می داد دنیا به لرزه می افتاد اما امروز در برابر یک گروه شبه نظامی عاجز و ناتوان مانده است و امروز جمهوری اسلامی ابر قدرت ها را به چالش کشیده است و در حال رسیدن به قله است.

وی اضافه کرد: تعداد غیر مسلمانان دو برابر مسلمانان هستند و غرب از ان‌ها واهمه ندارند چون نظام نیستند اما از ما که دارای قدرت، نظام و انقلاب هستیم می ترسیم و لذا ضرورت دارد همه ما در انتخابات شرکت کنیم و نگاه همه علمای شیعه و اهل سنت باید در به وحدت ، نگاه کلان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: امام علی علیه السلام در نهج‌البلاغه به مسئله وحدت اشاره و تاکید می کنند و علمای شیعه و اهل سنت ضمن عمل به این مسائل باید مردم را نسبت به آن آگاه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha