دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/ امام جمعه شهر یاسوج ماه مبارک رمضان را فرصت ارزشمندی از طرف خداوند متعال به بندگان دانست و یادآور شد: استعداد انسان در ماه مبارک رمضان برای یادگیری معارف بیشتر از سایر ماه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امروز در نشست طرح «زندگی با آیه‌ها» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: قرآن کلام خداوند و بهترین کلام برای هدایت و تربیت انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرآن یک ریسمان اتصال بین خلق و خالق و کلامی ماندگار و جاودانه است.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم خود و جامعه را بسازیم بهترین راه آن توسل و تمسک به کلام الهی است، افزود: اگر می‌خواهیم تربیت اسلامی، انسانی و سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین کنیم، باید معارف قرآنی را بر جامعه عرضه و جامعه قرآنی تربیت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش اندیشمندان فعالیت‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و باید بیشتر شود، ادامه داد: در همه زمان‌ها، روزها و ماه‌ها باید برنامه داشته باشیم و به مسائل تفسیر، مفاهیم، حفظ و تلاوت قرآن که مایه خیر و برکت جامعه است توجه لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد راه زندگی نورانی را تلاوت قرآن دانست و بیان کرد: وقتی قرآن تلاوت می‌شود به همه عرصه‌ها نور اخلاق و معنویت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر نور نباشد همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... در ظلمت فرو می‌رود، یادآور شد: اگر قرآن در همه عرصه‌های زندگی بشر وجود داشته باشد، به جامعه بشری و زندگی آنها آرامش می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به حوادث خونین این روزها در غزه اشاره کرد و افزود: چون ادب الهی و قرآنی وجود نداشته و عدالت رعایت نمی‌شود، همه در زمینه کشتار مردم مظلوم غزه ناراحت و نگران هستند.

امام جمعه شهر یاسوج ماه مبارک رمضان را فرصت ارزشمندی از طرف خداوند متعال به بندگان دانست و یادآور شد: استعداد انسان در ماه مبارک رمضان برای یادگیری معارف بیشتر از سایر ماه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» ارزشمند است، ادامه داد: همه ادارات، سازمان‌ها و مراکز آموزشی ضرورت دارد به برنامه‌های قرآنی توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی برگزاری نشست‌های تلاوت و تفسیر قرآن در ادارات و سازمان‌ها را در ماه مبارک رمضان یک ضرورت دانست و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بیلبوردهای شهری جهت ترویج معارف قرآنی در سطح شهر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید آیات قرآن را در دید مردم قرار دهیم، گفت: ماشین‌ها نیز تابلوهای متحرکی هستند و می‌توان آیات و مفاهیم قرآن را از این طریق با رعایت قوانین انتظامی تابلو نویسی و در معرض دید مردم قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha