یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان تنها حکومت نزدیک به اسلام ناب در دنیا را حکومت ایران بیان کرد و افزود: البته نمی گوییم صددرصد این گونه است و کمبودهایی نیز وجود دارد، اما اکنون نزدیک ترین حکومت به حکومت پیامبر اسلام حکومت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار با مردم فلاورجان با اشاره به زندگی و سیره امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حضرت موسی بن جعفر(ع) از بین ائمه اطهار(ع) تنها امامی است که در زندان به سر می برد و این مسئله از یک جهت به این دلیل بود که در زمان امام، تعداد شیعیان بیشتر شده بود و امام در حکومت نفوذی داشت، یعنی شیعیانی بودند که در ادارات حضور داشتند و اخبار را مخفیانه به حضرت می رساندند.

وی افزود: یکی از این شیعیان وزیر هارون الرشید علی بن یقطین بود که از شیعیان خالص حضرت بوده و گاهی برخی مطلع می شدند و به هارون الرشید خبر می دادند، اما امام کاری می کرد که اقدام آنها خنثی شود.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: در عین حال از طرفی ظاهر حضرت نیز بسیار زیبا بود و این سبب رو آوردن مردم به امام می شد و حتی برخی به همین دلیل فکر می کردند، امام موسی کاظم(ع)، امام زمان(عج) است و لذا به موسی بن جعفر(ع) متوقف شدند و معتقد هستند که حضرت بازمی گردد و دنیا را پر از عدل می کند ، این مسئله و هم چنین حمایت حضرت از شیعیان سبب ترس دشمن از امام موسی کاظم(ع) بود.

آیت الله طباطبایی نژاد ترس بنی عباس از حضرت و در عین حال عدم اقدام علنی علیه حضرت را از دلایل به زندان انداختن امام موسی کاظم(ع) بیان کرد و گفت: از آنجایی که بنی عباس خود را به پیامبر(ص) و فرزندان امیرمومنان(ع) منسوب می دانستند و نمی توانستند مستقیم ائمه اطهار زمان خود را به شهادت برسانند، لذا از زندان و زهر استفاده می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر سیره امام موسی کاظم(ع) در رفع گرفتاری های مردم و شیعیان تصریح کرد: یکی از کارهای مهم حضرت که معروف است حمایت از شیعیان و کمک کردن و رفع گرفتاری آنها است، هم چنان که در روایت است که " الخَلقُ عِیالُ الله تعالی فَأحَبُّ الخَلقِ إلَی الله مَن نَفَعَ عِیالَ الله " ، مخلوقات خدا عیال و نان خور پروردگار هستند و محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که به عیال خدا خدمت کند.

وی اضافه کرد: در روایت از امیرمومنان(ع) است که می فرماید ما سوار بر مرکبی هستیم که در حال رفتن است و آن مرکب ، شب و روز است و اگر کار خوب یا بد انجام دهیم این مرکب در حال عبور است.

آیت الله طباطبائی نژاد یکی از اعمال صالح را حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن عنوان کرد و ادامه داد: شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در دنیا انعکاس رسانه ای می شود، اما آنچه که آمار رسمی آن منتشر می شود، آمار انتخابات است و اگر میزان مشارکت پایین باشد دشمن نتیجه می گیرد مردم با حکومت نبوده و تصور می کند حکومت ماندگار نیست.

وی خاطر نشان کرد: این که برخی افراد به رسانه های غربی توجه می کنند باید بدانند که قرآن به طور صریح می فرماید " إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا " یعنی اگر فاسقی خبر داد، باید خود تفحص کنید ، چرا که اگر خود تفحص نکنید عده ای را به خطر می اندازید و سپس پشیمان می شوید.

امام جمعه اصفهان تنها حکومت نزدیک به اسلام ناب در دنیا را حکومت ایران بیان کرد و افزود: البته نمی گوییم صددرصد این گونه است و کمبودهایی نیز وجود دارد، اما اکنون نزدیک ترین حکومت به حکومت پیامبر اسلام حکومت جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: دیگران اگر دین دارند و حکومت آنها نزدیک به حکومت رسول خدا(ص) است چرا در حالی که انبارهای آنها مملو از اسلحه است آن را به مردم غزه نمی دهند، مردمی که هم عرب و هم سنی بوده، اما کشورهای عربی به دلیل این که از جانب آمریکا اجازه ندارند نمی توانند به مردم غزه کمک کنند ولذا حکومت زنده، حکومت ایران است و دیگران از نظر انسانی مرده هستند.

وی اضافه کرد: صحرای سینا متعلق به مصر است اما جرأت آن که مسیری را برای ارسال دارو به مردم غزه باز کند ندارد، به همین جهت است که امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه می فرماید" المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین" افرادی که تحت نفوذ دیگران هستند ، مرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha