یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ملک حسینی

حوزه/نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت مسئولان درک درست از نیازها و پاسخ قاطع به نیازهای مردم باشد،نباید برای ابراز مخالفت با گذشتگان، خدمات انقلاب را زیر سؤال ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی در برنامه شبکه دنا به نکاتی مهم پیرامون انقلاب، ایران و مردم اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه دین، مکتب و مذهب شیعه اثنی عشری بنا شد. انقلاب یعنی نقش آفرینی هر انسان در سرنوشت خود. مردم ایران خواستند نشان دهند که تصمیم گیر سرنوشتشان خودشان هستند. رکن اصلی انقلاب، ولایت فقیه بود. این ولایت نمی‌توانست ولایتی باشد که انسانی به انسان بدهد.

وی افزود: در نظام دینی و در فکر دینی ما خدای متعال است که صاحب حق است و هیچ‌کس جز خدا صاحب حق نیست.اگر انبیا و رُسل الهی در طول تاریخ مدیریت کردند بشر را، به اذن الهی بوده است و هیچ انسانی حق انسان دیگر را نداشت مگر به اذن الهی.

عضو خبرگان رهبری گفت: امامت یعنی حاکمیت برترین و عاقل ترین انسان، فردی که در کنار عصمتش باید جامعه را هدایت می‌کرد و فرمان می‌داد.

وی بیان کرد: در عصر غیبت بی‌شک نمی‌توانست حدود الهی تعطیل شود و احکام الهی معطل بماند. در تفکر دینی ما انسانی که عادل بود، فقیه بود و می‌توانست جانشین ائمه اطهار باشد، اگر سیطره می یافت بی شک باید از دانش مناسب مدیریت و سیاست برای اجرای احکام دین و مقاومت در برابر فتنه‌ها و خواسته‌های دشمن و شجاعت برای ایستادگی در مقابل دشمنان برخوردار می‌بود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: این نظام و نظام رهبری و ولایت‌فقیه یک طراحی زیبا در مکتب تشیع است، به لطف خدای متعال انقلاب در سایه رهبری امام خمینی (ره) جلو رفت و پس از رحلت ایشان مقام معظم رهبری آن مسیر را ادامه دادند.

وی افزود: با وجود مشکلات و موانع اما هدایت‌های امام ره و رهبری سیر انقلاب را به‌ سوی آرمان‌ها قرار می‌داد و هر جا که از آرمان‌ها دور شدیم با مشکلات و بحران‌ها مواجه شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی به اهمیت جایگاه رهبری، اهمیت مجلس خبرگان و اهمیت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود:مردم با حضورشان پای صندوق‌های رأی کسی را انتخاب می‌کنند که از قوه و تشخیص مطلوبی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: باید این انقلاب پیش برود و مردم در سایه این انقلاب به کمال مادی و معنوی نائل شوند.مشارکت در انتخابات یعنی حضور در سرنوشت، در تثبیت یا تغییر، هرکس خودش را از این حق بی بهره کند کار جالبی نکرده. خداحافظی و قهر با صندوق‌های انتخابات نه به مصلحت ما، دنیای ما ونه به مصلحت آخرت ما و آیندگان ما است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر امروز با صندوق قهر کنید آینده انتخاب نسل های بعدی انتخاب بین بد و بدتر است.به لطف خدای متعال مردم فهیم ایران همیشه آمده‌اند همیشه آبرو آفریده‌اند، قدرشناسی خود را نشان داده اند و همیشه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند و در انتخابات اسفند هم مثل همیشه حماسه می‌آفرینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک حسینی گفت: بی‌شک حضور شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در راهپیمایی‌های دیگر یا مشارکت‌های دیگر موجب استحکام نظام و انقلاب شده است و مسئولان باید قدردان چنین مردمی باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت مسئولان درک درست از نیازها و پاسخ قاطع به نیازهای مردم باشد، نباید برای ابراز مخالفت با گذشتگان، خدمات انقلاب را زیر سؤال ببرند.

استاد حوزه علمیه افزود: اساساً نقش رهبری و ولایت همین است که رصد کند تا خوبی‌ها و اتفاقات خوب تکرار شود و هر جا توطئه‌ای، انحرافی، و بداخلاقی رخ داد برخورد کند. هرجا اختلاس و رانتی رخ داد با دستوری که می‌دهد بساط این مسئولان را جمع کند. اهمیت این نوع نظارت بسیار والا است. نقش یک رهبر فرزانه و شجاع همین رصد و نظارت است.قطعا هرچقدر حضور مردم و رای دادن به مجلس خبرگان بیشتر باشد این مجلس و رهبری در مقابله مؤثر با فساد توانمند تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha