یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری معاون آموزش حوزه های علمیه

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ از ابتدای ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۲ اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه ضمن حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه رسانه‌های ایران در جمع خبرنگاران از پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی آتی خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ از ابتدای ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۲ اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه جهت ثبت‌نام دراختیار همه داوطلبین قرار دارد و افراد می‌توانند از طریق این سامانه اطلاعات ابتدایی خود را وارد کنند و فرایند ثبت اطلاعات اولیه بسیار آسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد عنوان کرد: از سه مقطع متوسطه اول و دوم و دانشگاهی پذیرش انجام می‌شود که جزئیات آن در سایت بارگذاری شده است.

وی افزود: فرایند پذیرش در حوزه‌های علمیه نسبت به مراکز آموزش عالی دیگر طولانی‌تر است که عوامل متعددی دارد؛ به دلیل جایگاه حوزه و اینکه افراد نباید صرفا برای کسب علم وارد حوزه شود و اینکه علم قرار است در اختیار چه کسی قرار گیرد درفرایند سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه مهم است.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: در فرایند پذیرش باید شناسایی شخصیت علاوه بر صلاحیت نسبی فرد ایجاد شود که شناسایی انگیزه ورود به حوزه، اعضای خانواده تا حد لازم جدا از شرایط عمومی نیز در سنجش و پذیرش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد وارد حوزه علمیه شود، مسئولیت سربازی امام عصر(عج) قرار است بر عهده بگیرد لذا دارای حساسیت‌هایی در ورود به حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه داوطلبین یک فرایند پنج تا شش ماه را باید طی کنند، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه آزمون کتبی برگزار خواهد شد سپس مصاحبه‌هایی از افراد گرفته می‌شود و میثاق تهذیبی و تربیتی که یک دوره جهت معرفی روند تحصیل در حوزه و آشنایی با رشته‌های تحصیلی است برای افراد برگزار می‌شود .

حجت‌الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد اذعان کرد: در این فرایند یا فرد به این نتیجه می‌رسد که مناسب این مسیر نیست و یا مسئولین پذیرش در حوزه به این نتیجه برسند که فرد داوطلب مناسب مسیر طلبگی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آزمون کتبی در خرداد ماه برگزار می‌شود و سپس به مدارس علمیه جهت میثاق تهذیبی معرفی می‌شوند.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز کرد: ما ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰۰۰ طلبه در یک سال تحصیلی را داریم البته ظرفیت پذیرش در حوزه دو طرفه است چراکه کار حوزوی و طلبگی بازنشستگی ندارد همان‌گونه که نماز و حفظ دیانت مردم که وظیفه اصلی حوزه است، بازنشستگی ندارد

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه درباره ماهیت و وظیفه حوزه‌های علمیه گفت: حوزه باید پاسخگوی همه نیازها باشد و باید بداند که دین در هر زمینه چه گفته لذا حوزه مسئول است حکم دین را به جامعه برساند.

وی ادامه داد: حوزه جای هیچ کسی را نمی‌خواهد بگیرد لذا همه مجموعه‌هایی که کار دینی می‌خواهند انجام دهند باید با حوزه تعامل داشته باشند؛ باید توجه کرد که حوزه کار تبلیغی و دینی خود را پیش می برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha