سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 1139234
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
حجت‌الاسلام سید حسین علوی، رییس حل اختلاف استان اردبیل

حوزه/ رئیس حل اختلاف استان اردبیل، از افتتاح هیأت صلح مسجد ولیعصر (عج) در محله جهاد شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسین علوی رئیس حل اختلاف استان اردبیل در مراسم افتتاح هیأت صلح مسجد ولیعصر (عج) در محله جهاد شهر اردبیل که امروز با حضور بزرگان، اهالی محله و نمازگزاران مسجد برگزار شد، اظهار داشت: این هیأت با هدف صلح و سازش در پرونده‌های اختلافات مربوط به محله جهاد با دستان ریش سفیدان و بزرگان آن محله کار خود را آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام علوی با تبریک اعیاد شعبانیه، به اهمیت صلح در اسلام اشاره کرد و گفت: واژه صلح ۱۴۰ مرتبه در آیات قرآن تکرار شده و مهمترین معانی آن عدالت، امنیت، خیر و مغفرت است، در برخی موارد نیز منظور از صلح ایجاد آشتی و سازش بین ۲ فرد یا ۲ گروه در خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه برقراری صلح بین مردم همواره مورد تأکید معصومین(ع) قرار داشته، تصریح کرد: امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرمایند: «اصلاح بین مردم، صدقه‌ای است که خدا آن را دوست دارد».

رئیس حل اختلاف استان اردبیل یادآور شد: معصومین(ع) برقراری صلح و آشتی بین مردم را هم ردیف جهاد فی سبیل‌الله می‌دانند، این امر علاوه بر تأثیر در روابط افراد، سبب انسجام جامعه شده که خود عاملی در راستای پیروزی و اقتدار جامعه است.

حجت‌الاسلام علوی با تأکید بر نقش مهم صلح‌یاران در کاهش اختلافات و دعاوی، بیان کرد: تاکنون به ۵۰۴ نفر از بزرگان، ریش سفیدان، ورزشکاران و هنرمندان در استان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شده که این افراد در قالب ۱۰۲ هیأت صلح مشغول به فعالیت هستند و در سال‌جاری نیز بیش از یک‌هزار پرونده با استفاده از ظرفیت صلح‌یاران مختومه شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha