دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رحیمی صادق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که رسانه ابزار اصلی اقتدار و حکومت بر عالم است، گفت: توجه نظام اسلامی به عرصه رسانه باید در اولویت اول باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به نقش رسانه در ترویج معارف دینی اشاره کرد و اظهار داشت: از روزی که بحث معارف دینی و فرهنگ اسلامی و تبلیغ مطرح شده، رسانه اصلی است که در گذرگاه های مختلف تاریخی در قالب های متنوع نمود پیدا کرده است.

وی افزود: هر وقت کار رسانه ای درستی صورت گرفته در رساندن پیام دین موفق بودیم و هر جایی که کار ضعیف رقم زدیم، میدان را از دست دادیم و لطمات جبران ناپذیری بر پیکر اسلام وارد شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران نقش رسانه در به وجود آمدن سقیفه و کمرنگ شدن غدیر را مورد توجه قرار داد و گفت: در دوره ای که همه باید در تبیین و جا انداختن پیام غدیر رسانه می شدند، به میدان نیامدند و حقایق وارونه ذکر شد؛ دشمنان اسلام فضا را به دست گرفتند و دستگاه امپراطوری خبری بنی امیه و معاویه نبض تفکر جامعه را در دست گرفت و سقیفه و حادثه کربلا را رقم زد.

وی با تأکید بر این که در زمان ما رسانه ابزار اصلی اقتدار و حکومت بر عالم است، خاطرنشان کرد: امروز نظام استکبار از بستر رسانه، قدرت پوشالی و فرهنگ تهی خود را بر جهانیان تحمیل می کند و دنیای غرب و صهیونیسم جهانی با سوار بر رسانه همه دنیا را زیر یوغ خود در می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که در این شرایط به ویژه دوران انتخابات توجه نظام اسلامی به عرصه رسانه باید در اولویت اول باشد، اظهار داشت: ایجاد فضای رقابتی رسانه ای و ورود به صحنه های جدید، نویدبخش فروغ انتخابات و شکل گیری شور و نشاط در انتخابات پیش روست.

وی تصریح کرد: رسانه در حوزه علمیه علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته باید در عین تقویت پشتیبانی ها و زیرساخت‌ها، بر بروزرسانی خبررسانی تأکید داشته باشد؛ امروز در عرصه خبررسانی صدم ثانیه ها نقش بسیار مهمی داشته و هر کسی که اولین خبر و تیتر را فرستاد، ذهن ها را با خود همراه می سازد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که باید حضور ما در مجامع و حوادث حضوری کامل، جامع و فراگیر باشد، اظهار داشت: در خبرگزاری حوزه باید بر گسترش کمی و کیفی و به‌روزرسانی ابزارها و بسترها توجه روز افزونی داشته، قدم های جدی تری را برداریم و در عرصه رسانه دین، پیشتاز باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha