شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان دارالقرآن کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح زندگی با آیات قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا در نشست هماهنگی طرح های رمضان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از دعوت شدگان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد با انتقاد به عدم حضور برخی از ادارات و نهادهای مرتبط با حوزه عترت و قرآن، اظهار کرد: عدم حضور مسئولین نهادها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله دانشگاه پیام نور، دانشگاه دولتی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، سپاه فتح، اوقاف و امور خیریه در این نشست نشاندهنده مظلومیت قرآن در بین مدیران است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه بویراحمد افزود: در راستای اجرای عملیات ماه رمضان برنامه هایی تدارک دیده شده که طرح زندگی با قرآن از مهم ترین آنهاست.

این مسئول بیان کرد: این طرح با همفکری در سطح ملی پیش بینی شده و در آن تعدادی از آیات قرآن که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد از کتاب اندیشه کلی رهبر انقلاب احصا شده است.

وی با بیان اینکه اهدافی برای این طرح پیش بینی شده است، گفت: ۵۰ فراز آیات قرآنی در طرح وجود دارد که ۳۰ فراز محوری است و هر روز یک فراز در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

حجت الاسلام موسوی نیا با بیان اینکه ۲۰ فراز مکمل اینهاست، ادامه داد: هفت فراز منتخب را می توان در بیلبوردهای شهری نصب کرد.

وی فرازهای محوری را شامل توحید در زندگی، حرف اول و آخر انبیاء، آیات برتری مؤمنین عنوان کرد و گفت: اهداف این فرازها این است که زندگی با آیه های قرآن تبدیل به یک گفتمان شود وحداقل به گوش ۳۰ میلیون نفر برسد.

طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه از ظرفیت برنامه محفل و بیلبوردهای شهری و جلسات جزخوانی در اجرای طرح استفاده خواهد شد، افزود: در سطح دوم قرار است پنج میلیون نفر با این ۳۰ فراز آیه انس بگیرند و از معانی و مفاهیم آیات بهره مند شوند.

وی سطح سوم طرح را حفظ فرازها توسط سه میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در استان ما هفت هزار نفر در این سطح مشارکت خواهند داشت.

به گفته معاون فرهنگی سازمان دارالقرآن استان سطح چهارم کنشگری با محوریت عمل به آیات قرآن است.

تلاوت و تفسیر قرآن در شبکه استانی دنا هر روز قبل از اذان در ماه رمضان

همچنین محسن رضایی رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد طرح مسطورا را از برنامه‌های ویژه ماه رمضان دانست و اظهار کرد: لازمه این طرح تبلیغات و فضاسازی است که انتظار می‌رود نهادها و دستگاه ها،رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات همکاری لازم را داشته باشند.

طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

وی بیان کرد: تلاوت و تفسیر قرآن در شبکه استانی دنا هر روز قبل از اذان از دیگر برنامه هاست.

این مسئول گفت: در طرح مسطورا توانمندسازی مبلغین، برگزاری کلاس ها و پخش کلیپ های آموزشی دارالقرآن از صدا و سیما و اجرای مسابقات استفاده از بستر شبکه شاد برای نوجوانان و جوانان و راه اندازی کانال اطلاع رسانی در پیام رسانهای داخلی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام سعید آزادی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اجرای طرح چهارشنبه های قرآنی، ساعت قرآنی و شروع صبح با قرآن، مسابقات حفظ قرآن را از جمله برنامه های نیروی انتظامی در ماه رمضان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از پرسنل انتظامی حافظ یک تا سه جزء قرآن هستند، افزود: مسابقات تلاوت قرآن، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به صورت فراگیر، محفل انس با قران ویژه پرسنل انتظامی از دیگر برنامه ها است.

آسیب شناسی و انتخاب موضوعی آیات قران متناسب با آسیب ها ضروری است

سیده عشرت کریمی مدیر مدرسه فاطمیه (س) یاسوج آسیب شناسی و انتخاب موضوعی آیات قران متناسب با آسیب ها را ضروری خواند و افزود: در استان ما قشر ثروتمند برخوردار آسیب هایی از قبیل اسراف، چشم و هم چشمی و تجملات دارنددر حالی که جمیعت بسیاری کم برخوردار هستند و نیازمند حمایت هستند.

طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه توجه به آیات قرآنی می تواند تأثیرگذار باشد، افزود: لازم است در اجرای طرح های قرآنی توجه به حیا، عفاف و حجاب و پرهیز از بدعت های مراسمات فاتحه و ختم دیده شود.

کریمی با اشاره به تجربه موفق جامعه القرآن و موسسات قرآنی گفت: افزون بر ۶۰ هزار قرآن آموز در استان ۵۰۰ نفر حافظ بالای ۱۵ جزء و ۲۰۰ نفر حافظ قرآن از برکات فعالیت جامعه القرآن بوده است.

طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

شهرداری مکان های دائمی برای اجرای برنامه های قرآنی در نظر گرفته است

یوسفی از شهرداری یاسوج نیز از اختصاص مکان دائمی در بوستان ها و پارک های شهرداری برای اجرای برنامه های قرآنی خبر داد و گفت: شهرداری مکان های دائمی برای اجرای برنامه های قرآنی در نظر گرفته است که پس از طی پروسه لازم اجرا خواهد شد.

طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha